Avatar billede thebluething Nybegynder
14. august 2003 - 16:09 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Indsæt php på siden?

Jeg har massrere mapper med php-log ind osv. så jeg kan logge ind og skrive nyheder, Men hvordan indsætter man det i en html fil altså på dreamweaver? hvad skal jeg gøre? Hvordan for jeg det til at virke på side?
Avatar billede ckh Nybegynder
14. august 2003 - 16:11 #1
<?php
include("din_fil.php");
?>
Avatar billede thebluething Nybegynder
14. august 2003 - 16:11 #2
hva mener du?
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
14. august 2003 - 16:14 #3
<?php //angiver at der nu starter noget php-kode

include("din_fil.php"); //inkluderer filen "din_fil.php" altså, den kode der ligger i filen

?> //angiver, at du nu hopper ud af php-koden...

din fil skal ende på .php og ikke .htm/.html for at det vil virke
Avatar billede ckh Nybegynder
14. august 2003 - 16:14 #4
Du sætter det stykke kode ind i din html-fil der hvor du vil have indholdet af din php-fil. Men husk at din html-fil så skal hedde .php og ikke .html. Ellers viser den ikke indholdet men fejler
Avatar billede thebluething Nybegynder
14. august 2003 - 16:15 #5
Jeg er altså helt ny med php og skal bryge dette system MED DET SAMME det skal heller ikke fylde  meget, det sakl passe in påp www.nbasiden.tk det sakl passe med "kampe" siden. Så hvis du kunne tage en fil og så bare redigere den i størelsen og sende den til nbadk@hotmail.com TaK!
Avatar billede thebluething Nybegynder
14. august 2003 - 16:17 #6
og "artikler"!
siden            som sagt jeg aner INTET om php men skal bruge dette system inden meget meget kort tid, såå hvis i kunne vøre så søde at hjælpe mig men det...
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
14. august 2003 - 16:20 #7
1. Hvad skal din fil kunne? php kan altså laver UTROLIGT mange ting, skal vi gætte os frem til det?
2. Eksperten er ikke et sted hvor du får gratis arbejdskraft, eksperten er et sted, hvor du kan få hjælp til at komme igang med et givent problem, eller komme videre når du er gået i stå...
Avatar billede thebluething Nybegynder
14. august 2003 - 16:22 #9
Jeg skal bryge et system (som man kan hente fra mange hjmmesider og så redigere) som  jeg kan logge in på internettet og skrive en nyhed og så er det opdatered med det samme.
Avatar billede thebluething Nybegynder
14. august 2003 - 16:24 #10
Du skla jo bare fortælle mig hvordan man bruger såden en php fil, og redigere den... Please plaesa
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
14. august 2003 - 16:24 #11
altså, et nyhedssystem, dertil skal vi så lige vide om du har adgang til en database eller ej, og evt. hvilken det er... (og hvorfor henter du ikke bare et fra de mange steder?)
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
14. august 2003 - 16:26 #12
rigtig mange nyhedssystemer, mon ikke der er et der passer til dig...

http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/News_Publishing/index.html
Avatar billede thebluething Nybegynder
14. august 2003 - 16:38 #13
hello
Avatar billede thebluething Nybegynder
14. august 2003 - 16:44 #14
jeg har nu dowloadet en af dem hvad skal jeg så gøre for at indsætte det på min side?
Avatar billede thebluething Nybegynder
14. august 2003 - 16:46 #15
koden der ettusinde notesblok filer.  log ind log ud admin osv... hvordan samler jeg dem?
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
14. august 2003 - 16:49 #16
altså, du puter hallo.php i en mappe der hedder 'yes' og så vil jeg tro at dub.php skal i dit roddir, og nååh ja, så skal du nok også lige indsætte:
<?php
echo "en nyhed";
?>
på ketchup.php, men husk at ligge det øverst...
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
14. august 2003 - 16:49 #17
altså, hvordan skal vi vide det?
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
14. august 2003 - 16:51 #18
Vi kender ikke dine eksisterende sider og så absolut heller ikke det nyhedsscript du har hentet, hvis der er tusinde filer, så hent et andet, det lyder som lidt for mange filer til et nyhedssystem ;o)
Avatar billede ckh Nybegynder
14. august 2003 - 16:51 #19
Du skal ikke samle dem. Der er jo en grund til at der er så mange forskellige filer. Medfølger der ikke en readme.txt elle insatll.txt?
Det gør der som regel, så kan du jo læse hvad du gør i dem
Avatar billede ckh Nybegynder
14. august 2003 - 16:52 #20
install.txt selvfølgelig :)
Avatar billede ckh Nybegynder
14. august 2003 - 17:50 #21
Eftersom jeg rent faktisk besvarede dit spørgsmål efterlader jeg da lige et svar :)