Avatar billede burglar Nybegynder
14. august 2003 - 12:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Virker DateDiff ens på alle servere??

Jeg kunne godt tænke mig at vide om min nedenstående kode fungere ens på alle maskiner uanset om serveren er sat til us dato format eller europæisk dato format? Jeg syntes jeg i mine andre koder indeholdene datoer iblandt får mig nogle overraskelser. rsGet hentes ud fra en sql server 2000. Jeg kan ikke rigtig gennemskue om cdate(date) hentes ud fra serveren eller fra klienten? Jeg vil naturligvis gerne have den til at hente den fra serveren for så ville der ikke være nogle problemer. Men er der er en måde at sikre sig at der ikke hentes informationer fra klienten?

Håber du kan give mig ok for denne kode eller måske lede mig i retning af noget der mere sikkert!!

DateDiff("d", cdate(date), cdate(rsGet("lastminuteEnd")))

Med venlig hilsen

Claus
Avatar billede medions Nybegynder
14. august 2003 - 12:43 #1
Ja, det gør det... hvis du laver en <% Session.LCID = 1030 %> i toppen af dit dokument, så er det med 100% sikkerhed det samme altid!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
14. august 2003 - 12:49 #2
Du kan oxo gøre det i VBScript sådan her:

<script language="VBScript">
  document.setLocale(1033)
</script>

//>Rune
Avatar billede burglar Nybegynder
14. august 2003 - 13:51 #3
Okay Rune og hvad er så forskellen på de to? Jeg har haft en del besvær med at datoerne skifter når en bruger fra usa har tastet noget ind i min db. Men hvis du mener at dette skulle gøre det så køre jeg på med din session ting. Men hvad gør session? For hvis klientens maskine er en yyyymmdd maskine vil session så vende det om til ddmmyyyy eller sørger den for at hente datoen fra serveren?
Venligst
Claus