Avatar billede zigzager Nybegynder
14. august 2003 - 10:47 Der er 25 kommentarer

HP udskriver mærkeligt

Jeg har 40 computere der udskriver på 2 hp 2100 printere.

Dem der sidder på de 40 pladser har i 1 år nu kunne udskrive på nogle standard kontrakter de bare skal udfylde i word. Nu ligepludselig er det kun skabelonen der bliver udskrevet alt hvad de skriver ind kommer ikke med i udskriften... hvad kan det være ?

Det hele køre på 2000 miljø med en advanced 2000 server.

Jeg har midlertidigt sat det over på en anden printer ... en hp 1200 ... her skriver de fint ud !
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2003 - 10:57 #1
har du prøvet at sætte printerne til Default indstilling?
Avatar billede zigzager Nybegynder
14. august 2003 - 10:58 #2
mener du nulstillet den på printeren så den resetter og går på dhcp og derefter gå ind og gi den det rigtige ip igen ... så ja
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2003 - 11:02 #3
nej, jeg mener at du skal sætte Default indstilling direkte på printerne.
Avatar billede zigzager Nybegynder
14. august 2003 - 11:04 #4
ja ved at holde de 2 knapper nede i 20 sec når man starter printeren ... det har jeg gjort
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2003 - 11:09 #5
mystisk!

der er en på E der hedder rkhdk, han plejer at have en løsning på HP printere, så vent lige og se oom han svarer.
Avatar billede zigzager Nybegynder
14. august 2003 - 11:10 #6
det håber jeg sq for jeg er også lost her ! :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2003 - 11:11 #7
jeg har sendt ham spm. over ICQ
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2003 - 11:11 #8
svigtede begge printere på en gang?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2003 - 11:12 #9
hvis man laver et dokument i word og uden skabelon, kan de så udskriver korrekt?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. august 2003 - 11:13 #10
kontroller at printerne køre med RAW som printer processor (det hedder print processor på min 970Cxi)..
det er under egenskaber, advanceret på min

der kan normalt vælges mellem RAW og EMF, og EMF kan give nogle sjove fejl
Avatar billede zigzager Nybegynder
14. august 2003 - 11:14 #11
ja, faktisk har jeg lige opdaget der er 1 mere .... så nu er det 3 i alt ... også 2100 .... 2200 ved siden af fungere sjovt nok ...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. august 2003 - 11:16 #12
hvordan er printerne forbundet til netværket? dirkte sat til serveren eller hva'?
Avatar billede zigzager Nybegynder
14. august 2003 - 11:24 #13
de er forbundet med switche dvs der er jet direct på den alle.

Nu kan jeg ikke længere få kontakt til printerne fra min egen computer ... den siger : Der kan ikke fortsættes pga manglende ressourser. underudskriftsystemet er ikke til rådighed
Avatar billede zigzager Nybegynder
14. august 2003 - 11:29 #14
driveren til 2100'erne er bare hp 2100 til 2200 er HP2200 PCL 5E
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. august 2003 - 11:35 #15
oki.. så alle printere er sat via deres egen indbyggede JetDirect box, eller er de samlet i een jetDirect box som så er sat til netværket?

Den 1200 som du satte på, og som virker. er den også bare sat på netværket via en jetDirect box eller er den sat dirkete til serveren?

Siden der nu er 3 printer der fik problemet, og hvis de sad på samme JetDirect så skulle JetDirect box'en måske resettes..

Skal lige sige det er et godt stykke tid siden jeg sidst har rodet med HP problemer, så det er lidt fjernet ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2003 - 11:38 #16
det er vel ikke en orm i er ramt af?
Avatar billede zigzager Nybegynder
14. august 2003 - 11:39 #17
alle er på hver sine boxe ... incl 1200

håber fandme ik det er ormen ....
Avatar billede zigzager Nybegynder
14. august 2003 - 11:41 #18
og jet direct boxene er interne ...
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2003 - 11:42 #19
det var måske en idé at få det undersøgt, rigtigt mange har været ramt af den
Avatar billede zigzager Nybegynder
14. august 2003 - 11:43 #20
ja, men vores panda skulle beskytte mod den ....
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2003 - 11:45 #21
Avatar billede zigzager Nybegynder
14. august 2003 - 13:29 #22
så har jeg fået styr på blasteren ... den var nogle steder på mit netværk ... men det er contained nu ...

tilbage til mit printerproblem... du er vel ikke kommet på et par gode ideer :-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. august 2003 - 13:43 #23
prøv at reset den ene printers JetDirect box og konfigurer den igen og se om det hjælper..
Avatar billede zigzager Nybegynder
14. august 2003 - 14:39 #24
sjovt nok efter jeg har opdateret service packs på serveren køre det hele igen ... mærkeligt at det pludselig bare står af ! ... skod HP :-) ...

kom lige med et svar som tak for hjælpen skal du da ha dine point ! :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2003 - 15:08 #25
du kan give mig et point, resten må rkhdk ha'

det ene point må være for "ormen" ;o)