Avatar billede bulli Nybegynder
13. august 2003 - 22:47 Der er 5 kommentarer

Web Photo Gallery - billede størrelse

hejsa,

skal til at lægge mine billeder ind i et photogallery , som jeg har tænkt mig at gøre i photoshop web gallery, men problemet er at jeg jo både har billeder på langs og stående, når jeg så skal bestemme thumbnails og deres størrelse, bliver jeg nødt til at lave størrelse om manuelt på de stående billeder, er der ikke en funktion der kan tage sig af det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. august 2003 - 22:52 #1
Som jeg husker det er den ligeglad med størrelsen og hvordan de vender. Den gemmer alle billederne i jpg format med en bestemt komprimerings grad. prøv dig frem der ændre intet på originalerne
Avatar billede miss-g Seniormester
13. august 2003 - 23:28 #2
Den vender ikke billederne for dig - så inden du lægger dem i mappen bør du selv vende dem, og så køre batchen.
Avatar billede spe Nybegynder
14. august 2003 - 17:40 #3
Hvad gør du da siden den laver om på dine billeder?

Du bestemmer jo blot antal pixels i det kvadrat billedet skal være indenfor. Men normalt gør Photoshop da det at den tilpasser enten højden eller bredden til dette mål. Så har du aflange billeder bliver de f.eks 100 pixels i bredden og den højde der nu passer proportionalt med billedet. Mens den tilpasser høje billeder til de 100 pixel og blot giver en bredde der passer proportionalt.

Eller er det du vil at have forskellige størrelser på dine billeder?
Avatar billede bulli Nybegynder
14. august 2003 - 23:53 #4
altså,mener du at jeg bare skal sætte højden større, så de billeder på højkant passer ind i målene ?
Avatar billede spe Nybegynder
15. august 2003 - 00:15 #5
Hvis det er billederne på højkant du gerne vil tage udgangspunkt i så ja.
De billeder der ikke er på højkant bliver så ikke så høje men breddere end dem på højkant. Proportionerne vil passe.