Avatar billede bulli Nybegynder
13. august 2003 - 22:18 Der er 11 kommentarer

avanceret flash action script eller javascript?

hejsa,

er der nogen der kan hitte ud af koden bag denne hjemmeside
http://www.spot-media.de ?

jeg ved godt at det er en flash fil op for oven, men går man f.eks. på "company" flyder bladene hen over flash filen, er det stadig flash eller javascript.?

ligeledes er samme effekt på de andre sider...

har kigget lidt på koden og tænker der er noget avanceret flash action script...kunne godt tænke mig at lave noget lignende.

hilsen
bulli
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. august 2003 - 22:22 #1
det er flash - indtil lige under "Spot Media Agentur" så det er skam flash i hele rektanglet..
Avatar billede bulli Nybegynder
13. august 2003 - 22:25 #2
ok, hvordan har de så lavet det således at bladene eller bloblerne på siden"kompetenzen" falder over rektanglet?
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. august 2003 - 22:29 #3
jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener.... såvidt jeg kan se er det en flashfilm, hvor der via actionscript flyttes nogle blade (loutsblomster, hvis du flytter musen henover buddha) rundt på skærmen --- Alt hvad der er lavet i flashfilmen er lavet i actionscript, som jeg ikke har særlig meget forstand på...

altså (for kort at svare på dit spørgsmål) : bladene/boblerne er _IKKE_ javascript
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. august 2003 - 22:30 #4
og de falder ikke "over" rektanglet -- de er inden i rektanglet...
Avatar billede bulli Nybegynder
13. august 2003 - 22:35 #5
både ind og over ;-) ja det må være flash så, kender du nogle flash hajer/ freaks? ;-)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. august 2003 - 22:37 #6
nope ... ikke umiddelbart -- men du kan jo prøve at spørge ovre i flash-kategorien :-)
Avatar billede bulli Nybegynder
13. august 2003 - 22:38 #7
jes, tænkte også lige på det;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. august 2003 - 22:50 #8
<HTML>
<HEAD>
<meta http-equiv=Content-Type content="text/html;  charset=">
<TITLE>flash</TITLE>
<script TYPE="text/javascript">

ns4 = (document.layers)? true:false
ie4 = (document.all)? true:false
ie5 =(document.getElementById)? true:false
ns6 = (document.getElementById && !document.all)?true:false;

function vis(id,id2){

var styleObj = (ns4)? document.layers[id] : (ie4)? document.all[id].style : document.getElementById(id).style;
styleObj.display = "none"
var styleObj = (ns4)? document.layers[id] : (ie4)? document.all[id2].style : document.getElementById(id2).style;
styleObj.display = "block";
clearInterval(tidenDu);
}

function flytMig(){

    if (document.getElementById('minFlash').style.ypos<screen.availHeight/2){
        document.getElementById('minFlash').style.ypos += 1;
        document.getElementById('minFlash').style.top = document.getElementById('minFlash').style.ypos
    setTimeout("flytMig()",30)
    }

function init(){
    minFlash.style.ypos = parseInt(document.getElementById("minFlash").style.left)
    minFlash.style.xpos = parseInt(minFlash.style.left)
    tidenDu = setInterval("vis('minFlash','indhold')",3000); // 3 sekunder
    flytMig();
}

</script>

</HEAD>
<BODY onload="init()">

<div align="center" style="width:500" style="position: absolute; left:0; top:0; width: 200; height:100; z-index: 3;">
<div id="indhold" style="position:absolute;left:100;top:100;display:block">
bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla <br><br>

</div>

<div id="minFlash" style="position: absolute; left:0; top:0;; z-index: 3;" align="center" style="display:block">
<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="450" HEIGHT="150" id="flash" ALIGN="">
<PARAM NAME=movie VALUE="flash2.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=wmode VALUE=transparent> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#009966> <EMBED src="flash2.swf" quality=high wmode=transparent bgcolor=#009966  WIDTH="450" HEIGHT="150" NAME="flash2" ALIGN=""
TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED>
</OBJECT>
</div>

</BODY>
</HTML>

Sådan, så skal der bare tilsættes lidt sving i lagets bevægelse :))

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. august 2003 - 22:52 #9
Og så skal flashfilmen ekportes med <param wmode="opague"> eller <param wmode="transparent"> (ligesom ovenfor)

Virker dog kun i IE.

/Nikolaj
Avatar billede bulli Nybegynder
13. august 2003 - 22:59 #10
med laget mener du

<div align="center" style="width:500" style="position: absolute; left:0; top:0; width: 200; height:100; z-index: 3;">
<div id="indhold" style="position:absolute;left:100;top:100;display:block">
bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla <br><br>

</div>

???
og det at f.eks. bladene flyder hen over sker ved at eksportere den som <param wmode="opague"> eller <param wmode="transparent">

???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. august 2003 - 01:37 #11
Du smider din flash ind her :

<div id="minFlash" style="position: absolute; left:0; top:0;; z-index: 3;" align="center" style="display:block">

</div>

Og "blablablabla" er så resten af siden.