Avatar billede poul-m Nybegynder
15. december 2000 - 20:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Antal tegn i et textarea

Hejsa!
Hvordan aflæser jeg antallet af tegn, der står i et textarea felt (incl. mellemrum)?
Avatar billede mkelle1 Nybegynder
15. december 2000 - 20:26 #1
Hej poul-m
Det finder du med nedenstående:

<script>
len=Din_Form.Dit_TextArea.value.length;
document.write(len);
</script>

Mads
Avatar billede poul-m Nybegynder
15. december 2000 - 20:31 #2
Hejsa
Tak! Det virker.
Hvilken trigger skal man bruge til at registrere ændringer i et text area? Har prøvet med OnKeyPress, men den registerer ikke backspace ?
Avatar billede mkelle1 Nybegynder
15. december 2000 - 20:34 #3
Hej poul-m
Du kan ihvertfald bruge følgende 4:

ONSELECT, ONCLICK, ONKEYUP, ONDBLCLICK

Mads
Avatar billede mkelle1 Nybegynder
15. december 2000 - 20:37 #4
Hov - jeg var lidt hurtig. Jeg fik ikke læst det med backspace.
Vender tilbage.

Mads
Avatar billede mkelle1 Nybegynder
15. december 2000 - 20:53 #5
Hej Poul-m

Der er et problem med backspace - det findes sikkert løst et eller andet sted. Hvis du bruger ONCHANGE, så \"reagerer\" den først når prøver at forlade dit textarea, men så fanger den det også. Det er så langt jeg lige nu kan komme.

Mads
Avatar billede poul-m Nybegynder
15. december 2000 - 20:59 #6
Det er iorden - man kan jo heller ikke forlange forcromede løsninger for 15p. Tak for hjælpem :-)
Avatar billede poul-m Nybegynder
15. december 2000 - 21:03 #7
He he fandt selv ud af det
hvis man bruger onKeyUp og onkeypress så virker det også med backspace :-)
Avatar billede poul-m Nybegynder
15. december 2000 - 21:15 #8
men det virker ikke i netskod 4.7 :-((