Avatar billede wired Nybegynder
13. august 2003 - 00:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan indsætte asp:button i en .xslt fil?

Hvordan indsættes følgende:

<asp:button></asp:button>

ikke i en .xslt fil, så det virker?

eks: index.aspx
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">

<xsl:template match="/">

<asp:button>
  <xsl:value-of select="@navn" />
</asp:button>

</xsl:template>
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2003 - 01:04 #1
Hvis det skal virke, skal du lave transformationen *før* .NET parser filen - men hvis du bruger .NET til at udføre transformeringen bliver det jo lidt svært... hvis du derimod genererer filen til senere brug, skal du vel bare huske 'runat="server"' attributten - altså:

<asp:button runat="server">
  ...
</asp:button>

/CS
Avatar billede wired Nybegynder
13. august 2003 - 01:26 #2
Hmmm. Jeg bruger .NET til at transformere.
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
12. september 2003 - 11:20 #3
I hvilken sammenhæng skal du bruge det?
Avatar billede wired Nybegynder
13. september 2003 - 08:21 #4
Ups... .NET acceptere ikke at man skriver

<asp:button runat="server">
  ...
</asp:button>

i deres .xslt filer.

Jeg skal bruge det i en menu.
Avatar billede wired Nybegynder
13. september 2003 - 08:23 #5
Jeg har fundet en anden løsning, i mellemtiden.
Kom til at trykke accept, men er selvfølgelig stadig interesseret i at vide hvorfor .NET ikke acceptere linierne <asp:...>
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2003 - 09:04 #6
- Det er jo nok i virkeligheden XML Parseren der brokker sig, da "asp:" tolkes som et namespace-prefix - men dette prefix er ikke defineret nogen steder i filen (som man jo f.eks. også gør med "xsl:") - prøv evt.:

<xsl:stylesheet xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform" xmlns:asp="asp.NET-namespace">

og se om det giver dig lov til at lave <asp:button> tags...

/CS