Avatar billede azarion Nybegynder
12. august 2003 - 22:13 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Opsætning af en FTP bag en ZyXEL Prestige 642R

Jeg skal bruge noget hjælp til opsætning af en FTP server bag min ZyXEL Prestige 642R Router. Jeg ved godt at det har været oppe før, men jeg vil bare have et svar jeg 100 % kan bruge til noget, der er 200 point på højkant.

Jeg bruger BPFTP Server, har sat det i passive mode med direkte IP, og den er sat til at bruge port 21.
Jeg har forwardet port 21 i min router, til IPen på min egen maskine her på netværket.
MEN, jeg får denne fejl:
12-08-2003 21:56:47 SERVER: Unable to start server, port 21 may already be in use.

Hvad skal jeg gøre for at få det til at fungere korrekt? Nogle snakker om en automatisk FTP i 2000 og XP, men hvor skal den disables hvis det er det der er problemet?
Jeg har ingen ide om hvad det er, så kom venligst med en løsning der er til at forstå :)

// Jacob
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2003 - 22:16 #1
Fjern IIS fra din Windows under tilføj/fjern programmer. Så skulle port 21 være ledig
Avatar billede krydset Nybegynder
12. august 2003 - 22:20 #2
eller stop standard ftp i kontrolpanel>>>adminstration>>>internet programstyring>>> tryk på det lille + og se om standard -ftp-sted kører virker kun hvis du har iis installeret
Avatar billede riversen Nybegynder
13. august 2003 - 07:05 #3
du skal huske også at forwarde de passive porte du har sat op i konfigurationen
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2003 - 10:45 #4
Du har et andet program som bruger port 21. Så du skal vælge en anden port på et af programmerne. Hvis du vælger at bruge en anden port i BPFTP Server (som du kan ændre i opsætningen), så skal du huske at ændre det i din router, så du forwarder den nye port du bruger.
HUSK også at når andre skal connect til den at du skal angive porten, da du ikke bruger port 21.
Avatar billede azarion Nybegynder
13. august 2003 - 13:14 #5
jeg kan jo ikke give nogle af jer point, nu hvor i bare kommenterer. Fandt ud af det selv lidt efter jeg habde oprettet spørgsmålet. Så der deles vel point ud til jer allesammen..
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2003 - 17:26 #6
jamen så svar da :o)
Men vent nu med at lukke til de andre også har lagt svar....
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2003 - 17:26 #7
svar....
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2003 - 21:01 #8
svar