Avatar billede rahzel Nybegynder
12. august 2003 - 16:43 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

hjælp til opdatering af com

Jeg har for kort tid siden lige "brændt" min computer ned. Derfor leder jeg efter et MEGET billigt bundkort og cpu.(helst den billigste løsning omkring 1000 kr). Jeg regnede med en XP omkring 2200+, da jeg intet ved om bundkort spørger jeg derfor jer søger evt også en lille køler.
Det skal kunne arbejde sammen med flg.
Maxtor 20 gb 7200 rpm
Gf4ti-4200
SDR 133 (512+256)

På forhånd tak
Ser gerne i smider link til evt der hvor det kan købes
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. august 2003 - 16:46 #1
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628117
det ville jeg vælge, og så købe nogle nye ddr-ram også. sdram er skod
Avatar billede rahzel Nybegynder
12. august 2003 - 16:49 #2
Jwg søger kun nyt bundkort og ny processor, og evt en køler. Mine sdram er fine.
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
12. august 2003 - 16:51 #3
køb  en vandkøler... :D..
så brænder den ikke sammen igen :)

//Niels
Avatar billede rahzel Nybegynder
12. august 2003 - 16:53 #4
Den brænder sammen når man bruger superlim i steden for kølepasta.
Avatar billede president Nybegynder
12. august 2003 - 16:53 #5
ECS K7S5A Pro

Et godt bundkort til rimlig pris.
Det understøtter både DDR og SDRAM. Så muligheden for snere at opgradere dine ram er os til stede
Avatar billede rahzel Nybegynder
12. august 2003 - 17:02 #6
Jeg så på www.bjtrading.dk et bundkort ved navn ECS K7SFA til 277 kr? Det er dog ikke Pro, men skulle det gøre en markant forskel?
Avatar billede president Nybegynder
12. august 2003 - 17:21 #7
Jeg kender ikke det board der. Kan heller ikke lige finde det på ecs hjemmeside, ud over det ikke et jeg har hørt om på arbejdet.

Hvis det er du mener K7S6A. Så er forskellen ikke så stor andet end det kun understøtter DDR Ram. og køre med et nyere chipset. Skal så lige nævne der ikke er Netkort på K7S6A  men derimod på K7S5A Pro.
Avatar billede rahzel Nybegynder
12. august 2003 - 17:26 #8
Okay det kan være det er det som de så har til salg for 277 kr.
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
13. august 2003 - 00:24 #9
eller kig på www.gate2prices.dk ... jeg skal nok komme med nogle flere bud i morgen men lige nu vil jeg hellere sove :)

/Christian
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. august 2003 - 18:09 #10
Nu er det endt med følgende
Tilbud på Falconér Alle´
999 kr
Bundkort : ESC K7S5A
Cpu : Amd XP 2000+
Køler : En standard(ikke lownoice)

Desværre kunne jeg ikke bruge jeres hjælp til det store, men i får da alligevel point for spildt tid :D Tak tak
Quarp.dk
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
15. august 2003 - 20:57 #11
tak for points :)