Avatar billede sarid Nybegynder
12. august 2003 - 16:15 Der er 3 kommentarer

ora filer

HEj,

jeg vil gerne vide hvordan jeg kan se indholdet i en .ora fil. Jeg har ikke oracle kørende på min computer men vil gerne høre om der findes værktøj til dette formål.

På forhånd tak!
Avatar billede rarom Nybegynder
12. august 2003 - 18:18 #1
Hvad hedder filen mere en .ora. Normalt er .ora-filer almindelige tekstfiler som indeholder kommandoer til oracle. prøv med notepad.
Det er generalt filer som oracle bruger til at styre database funktioner. og ikke en fil der indeholder data.
Avatar billede rarom Nybegynder
12. august 2003 - 18:19 #2
filer der indeholder data hedder .dbf
Avatar billede larildsen Nybegynder
19. august 2003 - 15:07 #3
rarom - Det kommer da godt nok an på hvordan filen er blevet navngivet.
Tidligere ville DBCA navngive datafiler og redo logs  xxx.ora