Avatar billede walker Nybegynder
12. august 2003 - 14:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

upload MAX_FILE_SIZE

Hej
Kan nogen fortælle mig hvordan jeg får sat en max filstørrelse på upload-filer? jeg har følgende script

<FORM method="post" action="up.php" enctype="multipart/form-data">
<INPUT id="fil" name="fil" type="file" size="40">
<INPUT type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="10000">
<INPUT type="submit" value="send">
</FORM>

...mente at ha læst at MAX_FILE_SIZE skulle gøre det, men jeg kan stadig uploade filer størrer end 10.000 bytes?

Walker
NB! på php-scriptet gemmer jeg i en mysql-database
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. august 2003 - 14:46 #1
JEg mener de skal byttes
<INPUT type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="10000">
<INPUT id="fil" name="fil" type="file" size="40">
...men husk også at checke på serveren
Avatar billede codemasterz Nybegynder
12. august 2003 - 14:47 #2
det her skal ligge i dit PHP-script:

$konfiguration['upload_bibliotek'] = 'ditbiblo/';
$konfiguration['max_stoerrelse'] = 500;
Avatar billede walker Nybegynder
12. august 2003 - 18:39 #3
erikjacobsen: hmm, nej det var ikke det... ikke alene ihvertfald...
codemasterz: det for det første på serversiden, for det andet, så dur det vel ikke når jeg ikke gemmer som filer, men som data i databasen??? ;)
Avatar billede ultragames Nybegynder
14. august 2003 - 22:11 #4
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. august 2003 - 22:15 #5
Er du sikker walker? Måske ikke alle browsere respekterer feltet, men de fleste
gør vel, og det kræver selvfølgelig et ekstra test på serveren. Det bør virke
fordi: " a hidden form object to the page. Name it MAX_FILE_SIZE and set the value to the largest file size you will permit a user to send. The size is calculated in bytes. I am setting mine for small jpg's of 5,000 bytes. This hidden input field must be above the file input field!"
Avatar billede walker Nybegynder
16. august 2003 - 09:14 #6
Hmm, jeg prøver lige at få kikket lidt nærmere på det... så skal jeg nok udele point...