Avatar billede seventhsun Nybegynder
12. august 2003 - 12:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skrive xml tags på asp side

Jeg har et system hvor brugere kan udfylde data i et simpelt CMS bag vore firewall.

Data bliver gemt i xml, formateret med en xsl og automatisk skrevet til en asp fil - som så automatisk bliver spejlet til vores webservere.

Jeg vil gerne lave et system hvore brugerne kan udfylde data, men også skrive et tidspunkt på hvornår disse data er forældede (og ikke skal vises mere)

Det er ikke noget problem at gemme udløbstidpunktet.
Jeg har besværet med hvad klokken er nu (når siden læses)

Så vidt jeg kan gennemskue det, er der 2 muligheder.

1: Klokkeslettet på serveren hentes ind i xsl dokumentet, så data kan manipuleres med det samme.
Det kunne også være det tidspunkt data bliver gemt på.

2: Jeg henter klokkeslettet med asp filen på webserveren.
Problemet er så at jeg ikke ved hvordan jeg skal sammenligne en asp variabel (klokkeslettet) med de xml data der fortælle hvornår siden er forældet.
Asp filen bliver læst af en Flash fil, der henter de relevante xml data.
Så det jeg helst ville, var at skrive klokkeslettet på siden som et xml tag. Så kunne jeg nemt hente det ind i Flash og bruge det i Actionscript.

Såvidt jeg kan gennemskue det, er problemet bare at Flash læser asp filen direkte fra serveren og dermed er mine simple små Response.writes ikke eksekverede.

Så er der en måde hvor på jeg i asp kan skrive xml tags på  siden, så de kan læses af Flash?
Avatar billede medions Nybegynder
12. august 2003 - 12:47 #1
Du sætter blot disse 2 linjer i toppen af dit dokument, og så ellers bare kalder din fil for .asp så kan du bygge dit XML op i den!

<% Response.ContentType = "text/xml" %>
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>

<%
  Response.Write("<xmlting></xmlting>")
%>

//>Rune
Avatar billede seventhsun Nybegynder
12. august 2003 - 16:32 #2
Du har sikkert ret, men det var nu ikke det der var mit problem.

Men du for pointene alligevel, bare for at udelukke en fejl i mit script ;-)
Avatar billede medions Nybegynder
12. august 2003 - 18:45 #3
Fair nok :-)
Thx 4 poinz

//>Rune