Avatar billede msjubii.dk Nybegynder
12. august 2003 - 11:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

request: Sidste side

Jeg sidder lige og roder med noget loginsystem. men har brug for, når folk er logget ind, at blive smidt tilbage på den side de kom fra, hvordan gør jeg det?
Avatar billede msjubii.dk Nybegynder
12. august 2003 - 11:44 #1
Det skal forresten ikke være history back -1
Avatar billede grunken Nybegynder
12. august 2003 - 11:51 #2
side = Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")
response.redirect side

men mange firewalls, blocker for denne mulighed, så måske du alligevel skulle overveje noget javascript!
Avatar billede msjubii.dk Nybegynder
12. august 2003 - 11:54 #3
Hvis jeg så skal med javascript, er det så bare:
history.go(-1)
?
Avatar billede grunken Nybegynder
12. august 2003 - 12:04 #4
hvis jeg skulle lave det ville jeg nok trække den forgående side med i en querystring, og derefter lave en location.replace

altså

side = request.querystring("side")

og så nå login er godkendt

response.write "<script language=""javascript"">"
response.write "location.replace('"& side &"');"
response.write "</script>
Avatar billede grunken Nybegynder
12. august 2003 - 12:05 #5
response.write "</script>"

even ;)
Avatar billede msjubii.dk Nybegynder
12. august 2003 - 12:15 #6
Oki, mange tak :) Smid et svar, så du kan få lidt point for det :)
Avatar billede c Nybegynder
12. august 2003 - 12:16 #7
i et lign. sys har jeg gemt den aktuelle side i en session hver gang siden hentes. Den kan jeg så henvise til når jeg skal tilbage... bare husk ikke atfylde noget i den pålogin siden.
Avatar billede grunken Nybegynder
12. august 2003 - 12:21 #8
c>> enigheden er stor, men jeg ville dog anbefale ikke at bruge sessions, hvis det skal gøres på nogenlunde den måde, så er min anbefaling en cookie