Avatar billede renekoemler Nybegynder
12. august 2003 - 09:11 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Placering af .css

Hej

Jeg har lavet et stylesheet der skal bruges i en af mine domino applikationer.

I designer har jeg under HTML Head Content angivet:

"<link REL......href=\'test.css\'... >" osv.

.css-filen ligger i roden af domino data (samme sted som databasen), men den slår ikke igennem - skal den ligge et andet sted for at referencen passer.

PÅ serveren står der at den ikke kan finde:
test.nst/test.css

Bedste Hilsner
René
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2003 - 09:14 #1
Den skal se sådan her ud:

<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css">
Avatar billede bamzen Nybegynder
12. august 2003 - 09:15 #2
normal placering ville være inde i databasen som en page
så kunne du gøre som du selv foreslog

;-)

(samtidig skulle du ikke tænke på at flytte css med, hvis applikationen skulle flytte)
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
12. august 2003 - 10:16 #3
Hvis en fil, der skal benyttes af en web-applikation på en Domino-server vil det som hovedregel være smartest at placere filen i en Notes-database. På denne måde vil filen automatisk være tilgængelig hvis du f.eks. skal afvikle applikationen udenfor en firewall og replikere databasen til denne position.

Svar:
Hvis dette ikke er ønskværdigt - du vil have filen direkte på harddisken. Skal filen placeres under det bibliotek der hedder data\domino\html
Avatar billede renekoemler Nybegynder
12. august 2003 - 11:06 #4
Hej Alle,

tak for svar - humlen ved dette her er at domino applikationerne skal "dele" stylesheet med bl.a. flade .html filer og resten af firmaets web-site.

Er det muligt i HTML Head Content at skrive
<link rel="stylesheet" href="www.test.dk/stylesheets/style.css" type="text/css">

og er det korrekt at skrive ovenstående i anførselstegn i HTML HEAD CONTENT i programmers pane - hvis ikke jeg sætter plinger omkring får jeg en fejl om at den forventer noget semikolon snask. ALTSÅ:
"<link rel="stylesheet" href="www.test.dk/stylesheets/style.css" type="text/css">"

domino sætter jo selv / foran " i sådan en sætning.
Avatar billede bamzen Nybegynder
12. august 2003 - 11:20 #5
ja, men du kunne skrive http://www.test.dk foran
Avatar billede roenving Novice
12. august 2003 - 11:34 #6
"<link rel='stylesheet' href='www.test.dk/stylesheets/style.css' type='text/css'>"
Avatar billede bamzen Nybegynder
12. august 2003 - 11:45 #7
"<link rel='stylesheet' href='http://www.test.dk/stylesheets/style.css' type='text/css'>"

husk http:// hvis ikke serveren skal opfatte det som at den skal hente den sti fra den nuværende browserplacering
Avatar billede jogii Nybegynder
22. august 2003 - 13:31 #8
husk at gøre som pr0gm4n siger:
    placer filerne i <notesdata>\domino\html
Det er det vigtigste.
Udenfor \domino\ biblioteket er der vist nok kun .NSF-filer der kan refereres.