Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
11. august 2003 - 21:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows XP Lukker Ned

En af mine venners computere går ned hver gang han bruger sin internetforbindelse. (bredbånd)

Det er noget der er sket lige pludselig - han har brugt det i lang tid uden problemer. Han har ikke lavet nogle ændringer - pludselig sker følgende.

1. Ulovlig handling
2. This system is shutting down. Please save all programs.
3. Generic Host Process for Win32 Services has encountered a problem and needs to close.  We are sorry for the inconvenience.

Det er vist noget med svchost.exe at gøre.

Den tæller så ned fra et minut, og når den er talt helt ned, lukker Windows XP.

Jeg kan ikke forklare det i flere detaljer da dette kun er noget jeg har fået at vide over telefonen.

Jeg kunne godt tænke mig nogle gode forslag til hvad der kan gøres. Men ikke forslaget "geninstaller windows", den har vi tænkt på :)
Avatar billede squashguy Nybegynder
11. august 2003 - 21:42 #1
du skal forbi windows update! det er en sikkerhedsbrist i windows, som gør den åben overfor hackere.
Avatar billede skirkdk Nybegynder
11. august 2003 - 21:42 #2
Du skal på windows update nu .. ! ..

Har samme problem..
Avatar billede geforce3 Praktikant
11. august 2003 - 21:57 #3
Tjek også nyeste spørgmsål.. Der er mange der har samme problem lige nu..
Avatar billede clausito Seniormester
12. august 2003 - 00:35 #4
jeg har lige siddet hele aften og bøvlet med det samme problem. Det var umuligt at komme på Update inden PC lukkede. Løsningen var at installere en firewall, f.eks den gratis zonealarm

Jeg bliver stadig bombarderet, men nu blokerer firwallen - pokkers til problem. Og nu er det lykkes med update
Avatar billede lap Nybegynder
12. august 2003 - 00:36 #5
Her er en gratis løsning til problemet .. tag dine point igen ved at lægge et
svar og acceptere det.

http://www.eksperten.dk/spm/386329
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
12. august 2003 - 08:48 #6
okay da - tak gutter