Avatar billede dreamspawn Nybegynder
11. august 2003 - 20:23 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne programmer

Jeg har et meget usædvanligt problem.

Jeg er lige pludslig ikke mere i stand til at åbne de fleste EXE-filer. Jeg kan åbne nogle programmer ved at åbne et af de tilhørende dokumenter. Jeg kan åbne Outlook Express, internet explorer - jeg er nød til at åbne "Denne Computer" for at få et vindue frem jeg kan bruge til internet. meget mærkeligt.

Er der nogen der nogesinde har prøvet noget lignende og fundet en løsning - eller er der nogen der ved hvad der er galt, og hvordan det kan løses.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2003 - 20:27 #1
Scan efter virus.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. august 2003 - 20:28 #2
Prøv lige at onlinescanne for virus, det kan meget nemt være det som er skyld i problemet. http://www.pandasoftware.com/activescan/
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. august 2003 - 20:29 #3
Her er lidt spredt

Scan for virus med en opdateret virusscanner.

Scan for trojanere her http://scan.sygate.com

hent ad adarw eller spybot her http://www.spywarefri.dk og scan for dette,

Endelig bør du prøve at tømme din internet cache. Åben IE gå i funktioner - indstillinger - slet filer og slet cookies
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. august 2003 - 20:29 #4
Der var vi enige med 30 sek. mellemrum ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2003 - 20:30 #5
jep ;)
Avatar billede frewald Nybegynder
11. august 2003 - 20:31 #6
ellers prøv med en repair (lånt fra retaxes)

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparering eller opgradering af Windows XP,
hvis den er preinstalleret OEM version. Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og
Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2003 - 20:42 #7
dreamspawn> Nå du afviser må du gerne begrunde!
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2003 - 20:42 #8
+ det er en underlig afvisning...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. august 2003 - 20:42 #9
Når du nu engang er færdig med at scanne for virus, så skal du scanne for spyware. Det kan være trojanske heste mm. Det kan du gøre her http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm Med X-Cleaner. Tilsidst skal du som bufferzone også forslår hente spybot og scanne med den.
Avatar billede squashguy Nybegynder
11. august 2003 - 20:46 #10
en her havde samme problem... http://www.eksperten.dk/spm/381479
Avatar billede dreamspawn Nybegynder
11. august 2003 - 20:59 #11
John stigers - At virusscanne uden at åbne et program ? det svare du ikke på
Avatar billede hcma Novice
11. august 2003 - 21:15 #12
dreamspawn>>> John Stigers skrev at du skulle scanne for virus. Der er mig bekendt 2 måder man kan gøre det på:
1: gøre det via et antivirusprogram
2: selv gennemgå alle filer og mapper der er i pc'en, hvor man så selvfølgelig skal vide hvad de forskellige filer gør godt eller ondt for.
Du spurgte ikke, hvor du kunne finde et antivirusprogram. Kun om hvad du kunne gøre!
Avatar billede dreamspawn Nybegynder
11. august 2003 - 21:15 #13
aovergaard - det hjalp ikke
Avatar billede dreamspawn Nybegynder
11. august 2003 - 21:16 #14
Det skal være et brugbart svar!!!
Avatar billede dreamspawn Nybegynder
11. august 2003 - 21:17 #15
Catbody - han kunne jo også godt have sagt at jeg skulle købe en ny computer - men det er ikke særlig hensigtsmæssigt.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. august 2003 - 21:20 #16
Har du prøvet denne løsning som squashguy gav dig ?http://www.eksperten.dk/spm/381479

Når du nu siger det hjalp ikke, var det så fordi du hverken havde virus eller spyware på din computer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2003 - 22:04 #17
Im out - gider ikke hjælpe folk der ikke gider formulere en afvisning så man kan rette op på det.
Avatar billede dreamspawn Nybegynder
11. august 2003 - 22:38 #18
Jeg kan iøvrigt Åbenbart godt åbne EXE-filer fra comando prompten
Avatar billede dreamspawn Nybegynder
11. august 2003 - 22:40 #19
Der bliver ikke fundet nogen virus - og reg-filen hjalp heller ikke
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. august 2003 - 22:40 #20
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#Virusnyt! Kig lige her under den 30.07 det går helt galt på nettet lige nu for dem som ikke har kørt WindowsUpdate måske er det din redning.
Avatar billede dreamspawn Nybegynder
11. august 2003 - 22:42 #21
Jeg har også prøvet at reparere min WinXP instalation - uden at det hjalp
Avatar billede dreamspawn Nybegynder
11. august 2003 - 22:43 #22
Jeg har næsten lige kørt windowsupdate
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. august 2003 - 22:43 #23
Du skal køre Update ikke rep. og det må du heller gøre straks, der ryger mange computere lige nu
Avatar billede dreamspawn Nybegynder
11. august 2003 - 22:48 #24
Iøvrigt er mit problem ikke helt det samme som SPM381479 da der ikke kommer nogen fejlmeddelelse - der sker bare ingenting når jeg prøver at åbne en EXE-fil fra windows
Avatar billede morten_b Nybegynder
11. august 2003 - 23:14 #25
Gå ind i Explorer, under filtyper kan du se hvad .exe filerne står til.

Skal så som "eksekverbar" fil
Avatar billede dreamspawn Nybegynder
11. august 2003 - 23:19 #26
morten b - da min windows er på engelsk, har jeg sat mine EXE-filer til "application" hvilket vidst er det samme, det virker i hvertfald.

aovergaard - man skulle vel egetlig tro at den reg-fil ville have gjort det samme, men den har åbenbart ikke været helt korrekt.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. august 2003 - 23:23 #27
Nej åbenbart ikke men godt der var en løsning på problemet.

Og ADVARSEL til jer alle http://www.spywarefri.dk/index.htm

Læs om det her. Alle computere som ikke har opdateret Windows ryger på stribe i disse timer. Gå lidt ned på siden