Avatar billede bigbendk Nybegynder
15. december 2000 - 11:46 Der er 23 kommentarer

Flytte en fil fra et VB klient program til en Webserver

Hej
Der er 720 points på højkant til den der kan lave mig:
1: et lille klient program der sender en fil til en asp side
2: En asp side der tager imod dataen, og gemmer den i en fil. (Rigtig type/format osv).

Den skal kunne klare en størrelse på 10 mb, og den SKAL køre via HTTP port 80...

Hvis der er nogen der har det liggende(!), er det lette point at sccore!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. december 2000 - 11:49 #1
Og du vil med garanti nudgå at bruge upload komponenter ?
Avatar billede nuno Nybegynder
15. december 2000 - 11:50 #2
ja! (arbejder sammen med bigbendk :)    )

/nuno
Avatar billede bigbendk Nybegynder
15. december 2000 - 11:51 #3
Man kan bruge SmartUpload på ASP siden, thats it
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. december 2000 - 11:51 #4
undgå skulle der havde stået .. ikke nudgå ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. december 2000 - 11:51 #5
SmartUpload .. det skulle vel også være fint i guess ...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. december 2000 - 11:53 #6
med klient program mener du et VB program der kan \"poste\" datatene til en ASP side ?
Der får du et mega problem, for da du ikke bruger et \"fil\" felt i en browser der submittes så kan du kun bruge URL \"feltet\" og det er vist begrænset til # bytes .. og kan slet ikke klare 10 MB..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. december 2000 - 11:54 #7
det kan laves med en ASP side der skal loades i en browser, hvori du vælger filen og f.eks. trykker på en \"Upload\" knap.
Avatar billede bigbendk Nybegynder
15. december 2000 - 11:55 #8
Man kan godt poste data til serveren, den behøver ikke ligge i URL\'en
Avatar billede nuno Nybegynder
15. december 2000 - 11:55 #9
yeah - det er også vores problem - vi vil jo gerne \"luske omkring problemet\" ved at emulere et browser \"fil\" felt fra vores VB program :) But no luck so far...

/nuno
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. december 2000 - 11:57 #10
bigbendk:> ja, så skulle man poste filnavnet ikke ? det tænkte jeg også på og jeg er i fuld sving med at hente aspSmartUpload komponenten så jeg selv kan prøve mig lidt frem :-)
Avatar billede bigbendk Nybegynder
15. december 2000 - 12:01 #11
Okay, men man må kunne emulere et browser submit, det må \'bare\' være at smide de rigtige headers, og data med ....
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. december 2000 - 12:03 #12
Har i/du/en af jer (*S*) mulighed for at sende mig aspSmartUpload komponenten, eller har i ikke rådighed over serveren ? jeg kan ikke få hentet den pga. en fejl i udviklerens website.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. december 2000 - 12:12 #13
bigbendk:> jeg tror ikke rigtigt der er nogen mulighed for at emulere et browser submit, da det vil kræve fokus på browseren og at programmet kan \"finde\" submit knappen og \"trykke\" på den.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. december 2000 - 12:17 #14
Nevermind min kommentar af 15/12 2000 12:03:19 .. jeg fandt ud af at jeg allerede havde komponenten ;-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. december 2000 - 13:21 #15
bigbendk/nuno:> jeg tror desværre ikke der er nogen måde hvorpå det kan blive gjort uden at en bruger vælge filen manuelt og trykker \"upload\".

Jeg har prøvet alt lige fra et tekstfelt til direkte at skrive filnavnet i adresselinien, dog uden held.

Hvordan kan det forøvrigt være at i ikke kan FTP\'e filen ?
Avatar billede bigbendk Nybegynder
15. december 2000 - 13:32 #16
Tdaugaard> Jeg mener ikke emulering på den måde, jeg mener at sende de samme headers, og data med som en browser sender.

Hvis man laver en nøjagtig kopi af det browseren sender, så burde det jo virke (!)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. december 2000 - 13:39 #17
ja .. men det er det der er problemet, for det kan man ikke se. Jeg prøvede at ændre \"post\" til \"get\" i formen, men der kunne jeg kun se filnavnet og da jeg senere prøvede at skrive de manuelt funkede det ikke !?
Avatar billede bigbendk Nybegynder
15. december 2000 - 14:30 #18
Det er derfor der er 720 spir på højkant
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. december 2000 - 14:34 #19
720 big ones, ja .. men derfor tror jeg ikke det bliver mere muligt ;-)
Avatar billede bigbendk Nybegynder
15. december 2000 - 14:57 #20
bare kom igang :)
Avatar billede boe Nybegynder
19. december 2000 - 16:35 #21
Hvad er det for data du skal sende??

kan de gemmes i en database eller er det binære filer?

F.eks komma, eller kolon:  sepererede og så lade aspscriptet fordele og indsætte dem  efter seperationstegnene.

Sender du data til en databae skulle en Asp side nok kunne manipulere dem som du måtte ønske.

Du kunne jo blot opdatere en database på serveren som Asp så kunne dele.

Hvad skal de data egentligt anvendes til?

Mvh.
Bjarne

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. december 2000 - 16:38 #22
boe:> læs dog hvad han skriver:

\"
1: et lille klient program der sender en fil til en asp side
2: En asp side der tager imod dataen, og gemmer den i en fil. (Rigtig type/format osv).
\"

det er altså ikke data til en DB.
Avatar billede fliv Nybegynder
14. januar 2003 - 23:20 #23
Den første del, VB klienten, kan forholdsvis smertefrit laves ved at inkludere wininet.dll (findes i /system32 på windows 98 og frem).

Et eksempel på hvordan det virker findes her: http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&safe=off&selm=es930Y8l%23GA.171%40cppssbbsa02.microsoft.com&rnum=4 (jeg er simpelthen for doven til at skrive det selv .-)

I asp-enden vil du formentlig ikke slippe uden om at anvende en eller anden form for upload komponent til at pille filen ud. De fleste hostingfirmaer har dog sådan en istalleret.

Håber det hjælper blot en anelse,

mvh
Flemming