Avatar billede fun22 Nybegynder
11. august 2003 - 17:15 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Start med lingo og 3d

Hej

Jeg har lavet et landskab i 3D studio max, og har også fået det importeret. Men hvordan kan jeg bevæge mig rundt i landskabet ved hjælp af piltasterne?? Det skal være en rigmelig detaljeret beskrivelse, da jeg er ny begynder.
Avatar billede fun22 Nybegynder
11. august 2003 - 20:34 #1
Nogen som kan hjælpe??
Avatar billede sparkl Nybegynder
14. august 2003 - 10:39 #2
Dette vil måske kunne hjælpe dig igang.
Erstat SpriteChannelNumber med nummeret på den sprite channel hvor din 3D sprite er placeret.
Translate kommandoen flytter dit camera med vektoren (x,y,z), derfor kan det godt ske du skal ændre på koordinaterne for at få den rigtige bevægelse, da det har betydning hvordan dit 3D miljø er opbygget.

on exitframe

--LEFT
if keypressed(123) then sprite(SpriteChannelNumber).camera.translate(-1,0,0)
--RIGHT
if keypressed(124) then sprite(SpriteChannelNumber).camera.translate(1,0,0)
--DOWN
if keypressed(125) then sprite(SpriteChannelNumber).camera.translate(0,0,-1)
--UP
if keypressed(126) then sprite(SpriteChannelNumber).camera.translate(0,0,1)

end
Avatar billede fun22 Nybegynder
14. august 2003 - 12:46 #3
det virker jo faktisk, og dog.

Kan man ikke gøre sådan at den ikke zoomer, når man trykker på frem og tilbage? Men køre frem og tilbage?
Avatar billede fun22 Nybegynder
15. august 2003 - 16:25 #4
er du der???
Avatar billede fun22 Nybegynder
28. september 2003 - 17:14 #5
Er der ingen der kan hjælpe?
Avatar billede fun22 Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:50 #6
lukker...