Avatar billede michael1265 Nybegynder
11. august 2003 - 12:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Works regneark til excel

Min onkel har nogle regneark som han har lavet i sit gamle program Microsoft Works. Dem vil han gerne kunne bruge i sin nye office pakke. Er det muligt ?

Jeg har prøvet at importere dem og åbne dem i excel, men det vil den ikke. Word kan åbne den, men det er blot en masse vollapyk tekst den finder.

Så jeg vil høre om nogen har prøvet det før, eller om vi må installere den gamle works for at bruge dem ?
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
11. august 2003 - 12:54 #1
Hvilken fejl får du i Excel?
Hvilken version af Excel prøver du fra?
Avatar billede b_hansen Novice
11. august 2003 - 12:57 #2
Svaret må absolut være ja, for Excel kan åbne works-filer. Du skal blot huske at ændre filtypen til Works.

Alternativt kan du jo prøve, om Works kan gemme i et andet filformat, som Excel kan åbne.
Avatar billede michael1265 Nybegynder
11. august 2003 - 12:57 #3
Den melder ukendt format. Har prøvet både i excel 2000 og excel 2002
Avatar billede michael1265 Nybegynder
11. august 2003 - 12:58 #4
Jeg har sat den til at åbne works filer, men den kan stadig ikke kende dem. Det er works 4.0
Avatar billede b_hansen Novice
11. august 2003 - 12:59 #5
hvilken version af Works drejer det sig om? Excel kan kun åbne ver. 2.0-filer.
Avatar billede b_hansen Novice
11. august 2003 - 13:00 #6
ok, så ikke lige din kommentar *S*

Så skal du nok prøve, om du kan gemme i et tidligere eller et andet format i Works
Avatar billede michael1265 Nybegynder
11. august 2003 - 13:08 #7
Jeg prøver at gemme den i et tidligere format, og ser om det virker
Avatar billede michael1265 Nybegynder
11. august 2003 - 13:18 #8
Jamen det virkede sørme. Mange tak for hjælpen b.hansen. Hvis du opretter et svar så skal du få dine points.
Avatar billede b_hansen Novice
11. august 2003 - 13:19 #9
ellers kan du osse prøve, om Works kan gemme i nogle andre fil-formater.
Avatar billede b_hansen Novice
11. august 2003 - 13:19 #10
jamen, det glæder mig da, at det virkede *S*
Avatar billede michael1265 Nybegynder
11. august 2003 - 13:21 #11
Det glæder også mig ;)