Avatar billede nope Nybegynder
11. august 2003 - 11:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Insert Into fejl

Dette virker ikke helt og da jeg er newbee i php kan jeg ikke lige se fejlen. På forhånd tak

medlemsnummer, postnr og telefonnummer er bigint

mysql_query("INSERT INTO tilmelding (medlemsnummer, navn, adresse, postnr, by, telefonnummer, foedselsdato, forening) VALUES (".$medlemsnummer.", '".$navn."', '".$adresse."', ".$postnr.", '".$by."',".$telefonnummer.",'".$foedselsdato."', '".$forening."') ");
Avatar billede andy Nybegynder
11. august 2003 - 11:30 #1
Prøv.
mysql_query("INSERT INTO tilmelding (medlemsnummer, navn, adresse, postnr, by, telefonnummer, foedselsdato, forening) VALUES ('$medlemsnummer', '$navn', '$adresse', '$postnr', '$by','$telefonnummer','$foedselsdato', '$forening')") or die(mysql_error());
Avatar billede detox Nybegynder
11. august 2003 - 11:32 #2
'by' er et reserveret ord i MySQL. Skift det ud eller sæt det evt. i backtics: `by`
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. august 2003 - 11:35 #3
medlemsnummer, post og telefon er bigint ? overvej fx smallint, en unsigned kan indeholde op til tallet 65535, hvilket bør være mere end nok for de fleste, postnumre kan også kun være 4 cifre, så det må være nok. Telefonnummer ville jeg nok lave som en varchar(8) ellers vil en int være ok.

Anyway, tilbage til dit egentlige problem. Prøv at sætte en
or die(mysql_error()) lige før dit afsluttende ; - så vil den skrive en evt fejlinformation som du (eller vi) kan bruge

mySQL typer : http://www.mysql.com/doc/en/Column_types.html
Avatar billede nope Nybegynder
11. august 2003 - 11:35 #4
argh argh argh. Reserveret ord havde jeg ikke lige tænkt på, tak til jer begge. Hvis I vil have points så lav lige et svar
Avatar billede detox Nybegynder
11. august 2003 - 11:40 #5
Ja, bigint er overkill! Den kan indeholde 64 bits (18446744073709551615)