Avatar billede boj Nybegynder
10. august 2003 - 20:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er en Medion laptop til 12.000 kr. et godt køb?

Jeg er i øjeblikket ved at købe en bærbar computer, denne skal bruges til studie og spil. Den består af følgende:
2,6 GHz P4
512 MB DDR ram pc2700
40 GB harddisk
64 MB DDR ram GeForce grafikkort
Combodrev
4 x USB 2.0
1 x FireWire
Wireless LAN
15'1 TFT skærm
Tilbehør (programpakke´, flashcard & taske)
Har du en kvalificeret kommentar til om det er "Go eller No Go"?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. august 2003 - 20:21 #1
Medion er en "discount"-producent beliggende i tyskland, og gang på gang har de inden for det sidste år vist at deres produkter ikke mindst er billige, men bestemt også at de ikke fejler noget. Jeg har både digital kamera og fladskærm fra medion, og det kører bare.

Jeg har ikke selv haft erfaring med deres bærbare computer, men hvad jeg har kunnet læse mig frem til på nettet og i diverse blade er at de også her levere nogle gode produkter.

Til studie brug synes jeg det lyder som et rigtig godt købt. Til spil, stiller jeg måske lidt spørgsmålstegn, og det skyldes graffikkortet, som ikke er dårlig, men måske kunne være lidt bedre. Men det kommer jo helt an på hvad du mener med spil, for drejer det sig ikke om de lidt større spil som Quake og halfLife, kan jeg ikke se nogen problemer.

NB! Dette er en meget almindelig konfiguration, og man ser desværre ikke så mange bærbare computer idag, men bedre grafikkort.
Avatar billede x-offer Nybegynder
10. august 2003 - 20:25 #2
Den er også betalt!! men hvis man har pengene er det ikke noget problem :D
Avatar billede maslow Nybegynder
10. august 2003 - 21:52 #3
Hmm. Min kone har just købt en Medion P4 2,4 GHz, 256 MB DDR RAM, 20 GB HDD, COMBO-drev, 3 x USB 2,0, 1 x Firewire, Wireless LAN 14,1" TFT, Op til 64 MB Grafikkort (delt), og softwarepakke for 8449,-. Den stod til 9000,- i Elgiganten men, det er muligt at få et afslag.
Det er en vældig maskine der endnu ikke har givet op overfor noget, men okay...den er ej heller blevet udsat for de store spil.(dog flight simulator 2002 uden problemer i den store opløsning og med en framerate på 30)
Hun var i starten lidt betænkelig ved den 'lille' HDD men ved en nærmere sammentælling og opgørelse af behov, viste det sig at man (hun) sagntens kunne leve med den noget mindre HDD og derudover købte et digitalkamera verd siden af. (hendes indledningsvise budget var også onkring de 12000, men med kamera blev det på 11500,-)
Avatar billede smitx Praktikant
10. august 2003 - 21:55 #4
Medion er ved at være et produkt der sagtens kan sammenlignes med de ellers førende producenter.

De tilbud de har engang imellem i ALDI er simpelthen kanon.
De er smækfyldt med alle mulige ting, og så er det ikke engang bambus mærker der sidder i
Avatar billede boj Nybegynder
10. august 2003 - 22:25 #5
Tak for indlæggene, de underbygger meget godt hvad jeg selv har kunnet snuse mig frem til. Beklager alle ikke kunne få 15 point, min fejl de kun blev tildelt "jakobclausen".
Tak for hjælpen og god sommer foran skærmen!
boj
Avatar billede werd Nybegynder
11. august 2003 - 17:47 #6
hvor køber du den henne? - kunne også godt tænke mig en nemlig :)
Avatar billede smitx Praktikant
11. august 2003 - 17:48 #7
Hold øje med aldi avisen, der kommer den jævnligt