Avatar billede mortenmj Nybegynder
10. august 2003 - 00:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

udskriv komma fra extern text

Jeg skal hente noget text fra et externt html-doc til en shockwave.
Jeg henter noget text fra en database og skal have det lagt ind i et textmember, dette gør jeg med NetTextResult().item[i] og det virker sådan set fint nok sålænge der ikke er komma i texten. Jeg vil dog godt have at jeg kan skrive komme ud. Texten bliver på web-sitet udskrevet vha. php (echo "$liste->text";)
Et andet sted har jeg brugt ereg_replace til at ændre , til \n kan jeg på en liggende måde ændre , til et tegn der bliver udskrevet som komma..?
Avatar billede kanding Nybegynder
10. august 2003 - 10:00 #1
Forstår jeg det rigtigt at du har en php der kan sende med noget andet f.eks. "|" end komma og du vil så gerne ændre "|" til "," ??

Hvis det er tilfældet, så prøv :
on replaceItem txt, oldItem, newItem
  -- Tag højde for at de kan være ens
  if newItem = oldItem then
    return txt
  end if

  -- gem adskilleren, hvis den bruges andre steder
  oldDelim = the itemDelimiter
  -- sæt adskilleren til det vi skal ændre
  the itemDelimiter = oldItem
  ant = txt.item.count

  newText = ""

  -- Istedet for at gennemgå teksten et bogstav ad gangen
  -- bruger vi oldItem som adskiller, og indsætter newItem
  -- der hvor den skulle have været
  repeat with i = 1 to ant
    if i = ant then
      newText =  newText & txt.item[i]
    else
      newText =  newText & txt.item[i] & newItem
    end if

  end repeat
  -- sæt adskilleren tilbage til det den var før vi kørte denne funktion
  the itemDelimiter = oldDelim
  return newText
end

Bruges sådan her:

t =  "Dette er en tekst, der skal have sine kommaer ændret, fordi der f.... up et eller andet sted !"

put replaceItem(t, ",", ".")
-- "Dette er en tekst. der skal have sine kommaer ændret. fordi der f.... up et eller andet sted !"

Du kan selv vælge hvilke 2 tegne du skal skifte
Avatar billede mortenmj Nybegynder
12. august 2003 - 19:50 #2
takker