Avatar billede knto2104 Nybegynder
09. august 2003 - 11:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dansk tegntabel - æøå-problemer

Hej Eksperter,

Jeg har et mystisk problem med et par Windows 98-maskiner. Både i Internet Explorer og diverse andre programmer sker det af og til at tegnene "æøå" vises med nogle underlige tegn. Jeg har tjekket de alm. ting i kontrolpanelet omkring sprog samt valg af tegnsæt i Internet Explorer, men lige meget hjælper det :(. Er der nogen der kender problemet og har en løsning?

Mvh
Bo
Avatar billede hok10 Nybegynder
09. august 2003 - 11:57 #1
Står disse linjer i din autoexec.bat???

mode con codepage select=850
keyb dk,,C:\WINDOWS\COMMAND\keyboard.sys
Avatar billede kr-data Nybegynder
09. august 2003 - 12:01 #2
Det kunne lyde som om dine fonte er blevet overskrevet, med fonte, uden specialtegn eller, at du har valgt en font uden de tegn til de pågældende steder!
Avatar billede knto2104 Nybegynder
09. august 2003 - 13:54 #3
hok10> Jeps, det står der, har også prøvet med codepage 865, men det hjalp heller ikke.
kr-data> ok, lyder umiddelbart mest sandsynligt med overskrevne fonte, da det drejer sig om alm. standardfonte i windows, forstår bare ikke hvor de skulle være kommet fra, hvad skulle overskrive fonte som ms serif og verdana.
Avatar billede knto2104 Nybegynder
15. august 2003 - 21:14 #4
Det hjalp med nogle andre skrifttyper, send et svar kr-data så er der gevinst ;-)
Tak for hjælpen :)

Mvh
Bo
Avatar billede knto2104 Nybegynder
06. marts 2006 - 13:15 #5
lukker...