Avatar billede azzodiac Nybegynder
14. december 2000 - 21:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

CSS validering hos W3

Hej.
Jeg forsøgte at validere min .css fil
how w3\'s css-validator, men fik følgende output:

Warnings :

URI : http://www.whitehat.dk/anderz/login/style.css
Line : 9 Level : 1 You have no color with your background-color : BODY
Line : 41 Level : 2 You are encouraged to offer a generic family as a last alternative : DIV.stdbottom
Line : 47 Level : 2 You are encouraged to offer a generic family as a last alternative : P

Hvordan retter jeg disse fejl i mit stylesheet?

-Og en anden ting:
Kan jeg bestemme baggrundsfarven på en ALT-tekst med css?

-Og endnu en anden ting:
Når jeg lavet en window.status = \"et-eller-andet\" - event på en <a href=\"...>-tag,
vises linket, og ikke den tekst jeg har valgt i javascript. Hvis jeg fjerner href fra tag\'en, virker det fint...

På forhånd tak...
Avatar billede vandhunden Nybegynder
14. december 2000 - 22:32 #1
Det ville være nemmere hvis du postede din cssfil her på siden. Jeg evd ikke hvordan jeg skal åbne den...
Avatar billede vandhunden Nybegynder
14. december 2000 - 22:35 #2
ALT-teksten:

Nej, det kan du ikke, det kan man KUN gøre fra sit eget windows på sin egen computer. Men du kan lave noget der ligner det med et layer som kommer frem når man flytter musen henover et billede, og forsvinder når man ikke gør det mere. Du kan også få det til at følge musen.
Avatar billede azzodiac Nybegynder
15. december 2000 - 00:35 #3
Min .css fil:

body
{
background-color: #ffffff;
margin-left: 5px;
margin-top: 3px;
}

table.maintable
{
empty-cells: hide;
border-width: 0;
width: 750px;

}

td
{
vertical-align: top;
}

img.menuimg
{
border-width: 1px;
border-color: black;
}

img
{
border-width: 0px;
}

div.stdbottom
{
text-align: right;
font-family: \"Arial, Verdana\";
font-size: 11px;
}

p
{
font-family: \"Arial, Verdana\";
font-size: 13px;
color: #000000;
background-color: #ffffff;
}

a
{
color: #3366ff;
cursor: crosshair;
background-color: #ffffff;
}

a:link {text-decoration: none}
a:visited {text-decoration: none}
a:active {text-decoration: none}
a:hover {color:#666699; text-decoration: underline; background-color: #ffffff;}

hr
{
width: 500px;
color: #000000;
height: 1px;
background-color: #ffffff;
}
Avatar billede mjess Nybegynder
15. december 2000 - 13:08 #4
body
{
background-color: #ffffff;
color: #000000; /* eller den farve, du ønsker teksten skal have*/
margin-left: 5px;
margin-top: 3px;
}

....

div.stdbottom
{
text-align: right;
font-family: \"Arial, Verdana, Sans-serif\"; /* Sans-serif er en \"Generic\" font family */
font-size: 11px;
}

p
{
font-family: \"Arial, Verdana, Sans-serif\"; /* Se ovenfor */
font-size: 13px;
color: #000000;
background-color: #ffffff;
}

/mjess