Avatar billede galthen Nybegynder
08. august 2003 - 11:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Load text fil igen og igen i flash

Har et problem .. hehe

Jeg loader en text fil med noget tekst i. So far so good.
Problemet er bare at indholdet i tekst filen hele tiden ændres. Så flash filen loader text filen hvert 10. sekund.
Flash tror at filen er den samme da den hedder det samme og lader derfor være med at loade filen.

Det virker fint lokalt på min maskine da den her loader filen igen og igen.
Men så snart den kommer ud på en server geninloader den ikke filen
Avatar billede iggi Nybegynder
08. august 2003 - 13:21 #1
hej

du kan sætte et random nummer på den fil du henter

noget med

at definerer

randomNum=Math.round(Math.random()*9999999999);

når du kalder textfilen tilføjer du så
+randomNum

"filnavn"++randomNum

da jeg er lidt rusten i flash er jeg ikke helt sikker på om dette virker

mvh iggi
Avatar billede galthen Nybegynder
08. august 2003 - 13:23 #2
Det er måske en mulighed.. Jeg tester den lidt senere
Avatar billede galthen Nybegynder
08. august 2003 - 13:25 #3
Hov vent... det går ikke..
Hvis der sider 10 og kikker på filen forskellige, vil flash filen ikke kunne finde ud af hvilken random værdi filen har fået.
Avatar billede barklund Nybegynder
08. august 2003 - 14:51 #4
Du tilføjer random-tallet som en GET-parameter, der ignoreres, da den jo er ligegyldig. Og desuden er det ikke flash, men derimod din browser, der cacher siden.

loadVariables("fil.txt?dontcacheyoubastard="+ranodm(100000000), target_mc);
Avatar billede galthen Nybegynder
08. august 2003 - 15:29 #5
Ja .. ved godt at det er browseren der cacher filen.. Men du har ret .. meget meget dårligt formuleret.

Og efter jeg fik rettet din ranodm til random (tog lidt tid før jeg så det).... så kører skidtet bare.. SUPER!! ..  :o)
Avatar billede barklund Nybegynder
08. august 2003 - 15:33 #6
Fjongst ;)

Og tark selvom iggi jo gav svaret, mens jeg bare detaljerede det lidt... vil du have nogle points, iggi?
Avatar billede iggi Nybegynder
11. august 2003 - 08:34 #7
jeg er altid åben for et par point dog ikke alle mvh iggi