Avatar billede med Nybegynder
07. april 1999 - 00:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skriver jeg til en fil via ASP

Jeg vil gerne oprette en fil ud fra ASP.
Hvo'n det?
Avatar billede jgc Nybegynder
07. april 1999 - 11:28 #1
Kan du uddybe lidt... Hvad skal der stå i filen? Har du brug for at lave en ny fil hver gang en side kører, skal filen overskrives når du asp-siden kører igen, eller skal informationerne tilføjes filen?
Avatar billede med Nybegynder
07. april 1999 - 12:15 #2
Filen skal oprettes hver gang.
Det jeg ønsker er at lave en String om til en fil.
Hvis filen ikke findes skal den laves; Hvis den findes skal den overskrives.
Avatar billede jgc Nybegynder
07. april 1999 - 12:21 #3
Følgende kode - sakset fra: http://www.activeserverpages.com/learn/txtwrite.asp skulle kunne bruges.

*******************
<html><head>
<TITLE>txtwrite.asp</TITLE>
</head><body bgcolor="#FFFFFF">
<%
whichname="tempfile.txt"
whichdir=Server.Mappath ("/upload/tests/")
whichFN=whichdir & whichname

' first, create the file out of thin air

Set fstemp = server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set filetemp = fstemp.CreateTextFile(whichFN, true)
' true = file can be over-written if it exists
' false = file CANNOT be over-written if it exists

filetemp.WriteLine("This is a brand new file!!!!")
filetemp.writeblanklines(3)
filetemp.WriteLine("This is the last line of the file we created!")
filetemp.Close

' Now open it and add some lines
forappending =8
set filetemp=fstemp.OpentextFile(whichFN, forappending)
filetemp.writeline "a line we added later"
filetemp.writeline "another line we added later..."
filetemp.close

set filetemp=nothing
set fstemp=nothing

If  err.number=0 then
      response.write "File was appended sucessfully!"
else
      response.write "VBScript Errors Occured!<br>"
      response.write "Error Number=#<b>" & err.number & "</b><br>"
      response.write "Error Desc. =<b>" & err.description & "</b><br>"
      response.write "Help Path =<b>" & err.helppath & "</b><br>"
      response.write "Native Error=<b>" & err.nativeerror & "</b><br>"
      response.write "Error Source =<b>" & err.source & "</b><br>"
      response.write "SQL State=#<b>" & err.sqlstate & "</b><br>"
end if

%>
</body></html>