Avatar billede ikonet Nybegynder
07. august 2003 - 19:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sapphire 9800 pro tvout?

Så er den gal igen, eller er den? Måske er det bare et nemt og dumt spørgsmål, men hjælp ville da være dejligt.

Jeg er den glade ejer at et Sapphire 9800 pro gfx kort, men jeg har lidt problemer med tvout - tror jeg?

Jeg har en 100 hz Trinitron Sony tv som jeg gerne vil clone min computer på. Radeon 9800 pro har en opløsning på 1024*768 så den burde være lige i vinkel, hvilket det også er, men det ser noget gnidret ud. Så tænkte/tænker jeg bare, mit TV er 100 hz og opløsningen er sat til 1024*768 i 60 hz, er det der problemer er, eller hvad? Jeg har ikke installeret det der refresh noget til ati og andre kort, når man har xp og ønsker flere hz i opløsning under spil, men kan det være en god idé, så burde jeg kunne opnå flere hz på mit tv?

Hvis det er 1024*768 og det er mere end 60 hz, så burde det da ikke se gnidret ud, man burde kunne læse hvad der står på skærmen som man kan hvis det var ens monitor, right??

Nogen der har et lign. kort, der evt. har haft samme problem og løst det, eller er der bare nogen der ved noget om det, så skriv da lige - vil sku gerne have det uden gnider og let læsligt.

Har mig nemlig en Bluetooth mus (rækkevide 100 m) og har lige bestil selvsamme keyboard fra MS som skulle passe med musen. Dette betyder at jeg skulle kunne surfe og spille på mit tv uden problemer, men det er ikke så fedt hvis tekst er gnidret - spil ser nogenlunde ud..

Nogen der kender til problemet, og ikke mindst løsningen - skriv lige..

Hjælp mig !

OS er som skrevet windows XP (SP1)
Avatar billede lassebm Nybegynder
07. august 2003 - 19:40 #1
Du kan ikke få et knivskarp billede på en skærm mig bekendt.

Det er vist noget med billedrøret, muligvis kan det vise flere farver, eller også er det fjernsynet der kan vise flere farver. Kan ikke helt huske det, og kender ikke lige teknikken i de forskellige.
Avatar billede ikonet Nybegynder
07. august 2003 - 19:41 #2
Hmmm, så kan jeg vil gå i 800*600 med flere hz og få et godt billede
Avatar billede lassebm Nybegynder
07. august 2003 - 19:45 #3
knivskarp på et tv skulle der stå!
Avatar billede ikonet Nybegynder
07. august 2003 - 19:49 #4
Tror altså godt det kan blive bedre end det jeg har, er dog ikke sikker
Avatar billede ikonet Nybegynder
26. oktober 2003 - 19:38 #5
lukket