Avatar billede rkd-niffer Nybegynder
07. august 2003 - 13:52 Der er 2 kommentarer

TListView scroller ik

Jeg har en Form hvor jeg har en TListView som er sat til vsReport. Der ud over har jeg en Button som når jeg klikke på den går den 10 trin ned på TListView
( ListView1.ItemIndex := ListView1.ItemIndex + 10; )
det virker også fint nok, men scroll baren følger ikke med.. den skal jeg selv trække der ned. Hvad kan jeg gøre så den selv følger med ?
Avatar billede borrisholt Novice
07. august 2003 - 13:57 #1
brug ListView1.ScrollBy(); til at Screlere med

og  ListView1.TopItem til at læse det øveste item
Avatar billede rkd-niffer Nybegynder
08. august 2003 - 02:13 #2
Er ikke helt med hvad du mener..

men der som er problemet er at hvis du har en list på eks 30 og du kun kan se 5 af gangne og du så klikker på knappen så vil den nye "Selected" kommer til at være ude for det feldt man kan se. den køre ikke automatisk der ned lige som en Tlistbox.  men hvordan kan jeg få den til det? gerne et eks..