Avatar billede drdreeper Nybegynder
07. august 2003 - 12:10 Der er 6 kommentarer

Scroll i dynamic textfield

Har opbygget en side i flash hvor alle tekster hentes fra .txt filer udenfor flash filmen... Nu har jeg brug for to scroll knapper (op og ned)...
Hvordan laver jeg dette...
Da jeg har specialiseret mig udelukkende i flash grafik, kan jeg næsten intet med AS, så jeg bliver nødt til at have en komplet forklaring :-) Håber nogen hjælper mig....
Avatar billede mat Nybegynder
07. august 2003 - 12:14 #1
tjek dit andet spørgsmål ;)
Avatar billede gulekings Nybegynder
07. august 2003 - 13:06 #2
hvis du har et textfelt liggende i din hovedtidslinie, lad os sige du kalder det textBox skriver du følgnde på en knapp du sådan:

//scroll op
on(release){
textBox.scroll += 1
}

og på en anden knap

//scroll ned
on(release){
textBox.scroll -= 1
}
så skulle den være der!
Avatar billede gulekings Nybegynder
07. august 2003 - 13:16 #3
ok.. på ovenstående er op og nd lige omvendt.. men ellers!´
http://www.hvadmeddigselv.dk/E/scroll.zip
Avatar billede plastic.gangsta Nybegynder
23. august 2003 - 17:17 #4
Jeg har selv som designer siddet med samme "problem".
En ting som voldte jeg gevaldige problemer var rent faktisk at få den til scrolle. Mit problem fandt jeg ud af var at de kanpper som scroller ned og op skal være placeret indenfor movieclippet, ellers korrensponderer de ikke med dit dynamiske tekstfelt.

' J & R '
Avatar billede drdreeper Nybegynder
01. april 2004 - 15:14 #5
Det er vist tid til en lukker...
Avatar billede plastic.gangsta Nybegynder
01. april 2004 - 15:54 #6
ja