Avatar billede tblaster Nybegynder
07. august 2003 - 10:27 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

SQL - hente info fra flere tabeller

Jeg har lige nu denne sql:

sql= "SELECT TemaOmrådeID, Navn, ModulID1, Intern, Html, Prioritet FROM TemaOmråde WHERE KundeID =" & Session("KundeID") & "ORDER BY Prioritet DESC, Navn Asc"

Hvordan får jeg den også til at tage følgende information ud:
Navn From Modul Where ModulID = ModulID1
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. august 2003 - 10:30 #1
Skal nok lige sige at de 2 "Navn" felter ikke er ens men indeholder forskellige værdier. Derofor skal jeg kunne være sikker på hvilken jeg kalder så der skal nok tilføjes noget lig med: Navn as Funktion (Til den sidste) .. håber det hjalp med forståelsen!
Avatar billede skaastrup Nybegynder
07. august 2003 - 10:31 #2
sql= "SELECT TemaOmrådeID, Navn, ModulID1, Intern, Html, Prioritet FROM TemaOmråde,Modul WHERE KundeID =" & Session("KundeID") & " AND Modul.ModulID = Temaområde.ModulID1 ORDER BY Prioritet DESC, Navn Asc"
Avatar billede keysersoze Guru
07. august 2003 - 10:31 #3
sql= "SELECT t.TemaOmrådeID, t.Navn, t.ModulID1, t.Intern, t.Html, t.Prioritet, m.navn FROM TemaOmråde as t, modul m WHERE KundeID =" & Session("KundeID") & "  and m.ModulID = t.ModulID1  ORDER BY Prioritet DESC, Navn Asc"
Avatar billede snowball Novice
07. august 2003 - 10:31 #4
SELECT TO.TemaOmrådeID, TO.Navn, TO.ModulID1, TO.Intern, TO.Html, TO.Prioritet, M.Navn FROM TemaOmråde AS TO, Modul AS M WHERE M.ModulID = TO.ModulID1 AND KundeID =" & Session("KundeID") & "ORDER BY TO.Prioritet DESC, TO.Navn Asc

Snowball
Avatar billede skaastrup Nybegynder
07. august 2003 - 10:32 #5
glemte. Du skal indsætte "modul.navn as modulnavn" lige efter select.
Avatar billede keysersoze Guru
07. august 2003 - 10:39 #6
eftersom der er to "navn" felter skal de nok omdøbes;

sql= "SELECT t.TemaOmrådeID, t.Navn, t.ModulID1, t.Intern, t.Html, t.Prioritet, m.navn as navn2 FROM TemaOmråde as t, modul m WHERE KundeID =" & Session("KundeID") & "  and m.ModulID = t.ModulID1  ORDER BY Prioritet DESC, Navn Asc"

btw... har set maaaange af dine sidste spm, så husk lige;

15 : Let
30 : Medium
60 : Svær
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. august 2003 - 10:42 #7
Keysersoze ... hvad mener du med det aller sidste du skrev? Mener du at mit spm er værd flere point? Jeg giver ikke point efter hvor manger der stiller de samme spørgsmål men efter hvilken type spørgsmål det er. Spørgsmål om sql giver jeg aldrig mere end 15 point.

Jeg ved ikke hvad I andre mener men var dette et sværd spørgsmål?

Tak for hjælpen ... jeg fik det løst!
Avatar billede keysersoze Guru
07. august 2003 - 11:01 #8
det jeg mener er at du har ekstremt mange spm på 5 point - også mange på 10 og hvis man er heldig er der 15 point. Altså helt klart i den lave ende af point-skalaen

jeg skal selvfølgelig ikke bestemme hvor mange point det du spørger om er værd - og det er ikke fordi jeg selv behøver ekstremt mange flere point, men der udloves generelt meget få point og det får en del til ikke at gide svare.