Avatar billede thomasqqq Nybegynder
06. august 2003 - 21:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mit netværk er meget langsom..

hej.,, jeg har et problem.. jeg har et netværk mellem 2 computer. vi kan finde hinanden men det går meget langsom... det kan tage flere timer bare for at overføre 100 mb. er der nogle der ved hvad der er i vejen??? jeg har et program hvor jeg kan se hvor mange procent den bruger hvor den kun står på 2%.
ps. jeg køre med windows xp
Avatar billede riversen Nybegynder
06. august 2003 - 21:36 #1
mit bud er du har et adsl modem og 2 dynamiske ip, så det faktisk svarer til overførsel over internet...er det korrekt?

installer fx ipx/spx protokollen på begge pc'er.
Avatar billede honne Praktikant
06. august 2003 - 21:36 #2
Du kunne prøve at opdatere dine netværks kort driver, skifte dit netkabel
Avatar billede kim Nybegynder
06. august 2003 - 21:40 #3
Avatar billede riversen Nybegynder
06. august 2003 - 21:44 #4
et andet alternativ er 2 ip-adresse til samme netkort:
http://www.riversen.dk/?id=artikler&kategori=netværk&aid=2
Avatar billede thomasqqq Nybegynder
07. august 2003 - 16:01 #5
hm... jeg har ikke adsl. og jeg har ipx/spx installeret på begge com. men kan det være at hvis et bundkort brænder sammen at det ødelækker et netkort?? jeg afprøvede lige igår om jeg kunne spille over netværket og det går fint.. kan det være noget med netkortene?
Avatar billede kim Nybegynder
07. august 2003 - 16:10 #6
hvilke netkort har du i din maskine og er det en hub de sidder i
Avatar billede thomasqqq Nybegynder
08. august 2003 - 14:49 #7
nej.. det er ikke en hub men jeg har tænkt om jeg skulle låne en hub for at se om det skulle hjælpe. men det er et d-link DFE-530TX PCI fast ethernet-netværkskort.