Avatar billede brianv Nybegynder
06. august 2003 - 19:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Så skal der oversættes!

Hejsa
Jeg noget c# kode som jeg skal have lavet om til vb.net meget hurtigt... Så se lige om der er nogen der kan oversætte den her lille kode stump:
-------------------------------------------------------
        private class Images
        {
            private static Image[] images = null;

            // ImageList.Images[int index] does not preserve alpha channel.
            static Images()
            {
                // TODO alpha channel PNG loader is not working on .NET Service RC1
                Bitmap bitmap = new Bitmap("Example16.tif");
                int count = (int) (bitmap.Width / bitmap.Height);
                images = new Image[count];
                Rectangle rectangle = new Rectangle(0, 0, bitmap.Height, bitmap.Height);
                for (int i = 0; i < count; i++)
                {
                    images[i] = bitmap.Clone(rectangle, bitmap.PixelFormat);
                    rectangle.X += bitmap.Height;
                }

            public static Image New              { get { return images[0];  } }
            public static Image Open              { get { return images[1];  } }
------------------------------------------------
\\out
Avatar billede brianv Nybegynder
06. august 2003 - 22:57 #1
lukker
Avatar billede omen Nybegynder
25. august 2003 - 14:28 #2
Private Class Images '
  'ToDo: Error processing original source shown below
  'System.Char[]
  '^--- Syntax error: '}' expected
  Private Shared images As Image() = Nothing

  ' ImageList.Images[int index] does not preserve alpha channel.
  Shared Sub New()
      ' TODO alpha channel PNG loader is not working on .NET Service RC1
      Dim bitmap As New Bitmap("Example16.tif")
      Dim count As Integer = CInt(bitmap.Width / bitmap.Height)
      images = New Image(count) {}
      Dim rectangle As New Rectangle(0, 0, bitmap.Height, bitmap.Height)
      Dim i As Integer
      For i = 0 To count - 1
        images(i) = bitmap.Clone(rectangle, bitmap.PixelFormat)
        rectangle.X += bitmap.Height
      Next i
  End Sub 'New

  Public Shared ReadOnly Property [New]() As Image
      Get
        Return images(0)
      End Get
  End Property

  Public Shared ReadOnly Property Open() As Image
      Get
        Return images(1)
      End Get
  End Property
End Class 'Images