Avatar billede kisser Nybegynder
14. december 2000 - 14:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Stylesheet til et katalog

Hejsa,

Er der nogen der kan lave et stylesheet enten ved hjælp af XSLT eller CSS til et katalog jeg er ved at lave.

Der skulle også gerne udarbejdes en konkret præsentation, så det færdige resultat kan ses i en browser.

Hilsen Kisser
Avatar billede js17dk Nybegynder
14. december 2000 - 15:37 #1
Hvad er det for nogle stylesheets du skal have lavet??
Avatar billede tommyf Nybegynder
14. december 2000 - 15:41 #2
<style>
A:        {COLOR: blue; TEXT-DECORATION: none}
A:link         {COLOR: blue; TEXT-DECORATION: none}
A:visited     {COLOR: blue; TEXT-DECORATION: none}
A:active    {COLOR: blue; TEXT-DECORATION: none}
A:hover     {COLOR: blue; TEXT-DECORATION: underline}
</style>

Så har du et styleSheet der laver alle dine links blå og med en streg under når der musen kommer henover... eller hvad mener du med et styleSheet.
Avatar billede kisser Nybegynder
14. december 2000 - 23:21 #3
På baggrund af en DTD jeg har lavet i Near and far- designer, har jeg lavet et lille sommerhuskatalog omfattende 3 sommerhuse.

Det er nu meningen at en \"bruger\" skal kunne se disse oplysninger/nogle af dem på f.eks. internettet!

Derfor skal jeg have udarbejdet et stylesheet til et af disse sommerhuse og have lavet en præsentation til dette stylesheet, så \"brugeren\" kan se resultatet i en browser/ på internettet.

Stylesheetet skal laves ved hjælp at CSS eller XSLT

Var det svar på spørgsmålet?

Kisser

Avatar billede tommyf Nybegynder
15. december 2000 - 07:14 #4
Hvis du allrede har lavet html-siden er det jo bare at sætte der jeg har skrevet ind i <HEAD>-sektionen..

Prøv at se www.123ferie.dk hvis du skal hve lidt hjælp til sommerhusformidlingen.
Avatar billede tommyf Nybegynder
16. december 2000 - 21:30 #5
Jeg har EXTREMT svært ved at følge dig... du ved godt at et stylesheet bare angiver hvordan siden skal se ud? F.eks hvor store bogstaverne skal være og linkenes opførelse... tænkte du på et design af en side???

Så \"Brugeren\" kan se det i sin browser? Det lyder mere som om det du efterlyser er en almindelig HTML-side.