Avatar billede fusentasten Nybegynder
01. september 1999 - 11:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Scroll til højre og venstre

Kan man lave et script, der får siden til at scrolle til siden.

Der skal være en scroll til højre i venstre side af skærmen og en scroll til venstre i højre side af skærmen?

Det var bare det :)

Avatar billede jørn Nybegynder
01. september 1999 - 12:47 #1
Hej Fusentasten.

Jeg er ikke helt med på hvad du vil have.

Men hvis du vil scroll'e et vindue kan du bruge [window.scroll(x,y)] hvor x og y er den pos vinduet skal hen til eg. lave nogle loops der så flytter den fra punkt A til B.

Men de scrolls du vil have i venstre og højre side er det som TXT eller WINDOW.
Avatar billede fusentasten Nybegynder
01. september 1999 - 13:09 #2
Jeg er ved at lave et layout, hvor jeg i stedet for at siden (som altid) scroller til siden i stedet for op og ned. Så vil jeg sætte en knap i hver "ende" (side) af skærmen, hvor man kna trykke for at komme enten til højre eller venstre.

Jeg har et javascript, der kan scrolle den ene vej, men når siden er srollet, går skæørmbilledet til bage til start:
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Scroll it!</TITLE>
</HEAD>

<BODY BGCOLOR="#FFFFFF">

<SCRIPT Language="JavaScript">
<!--
function scrollit(){
        for (H=0; H<=250; H++){
                parent.scroll(H,1)
        }
//-->

</SCRIPT>

<body>
<a href="#" onClick="scrollit()">Hej</A>
<TABLE CELLPADDING="0" CELLSPACING="0" BORDER="0" width="1200">
    <tr>
        <TD WIDTH="50%" BGCOLOR="RED" ALIGN="CENTER">HEJ MED DIG</TD>
        <TD WIDTH="50%" BGCOLOR="BLUEYELLOW">hEJ IGEN</TD>
    </TR>
</TABLE>

</body>
</HTML>
Avatar billede mit Nybegynder
01. september 1999 - 17:50 #3
<a href="#" onClick="scrollit(); return false">Hej</A>

...når du returnerer false fra din onclick-event "springer" den ikke til #
href="#" laver noget der ligner reload
Avatar billede fusentasten Nybegynder
01. september 1999 - 17:56 #4
cool man!
Avatar billede fusentasten Nybegynder
01. september 1999 - 18:08 #5
Hvordan får man den til at scrolle den anden vej???
Avatar billede mit Nybegynder
02. september 1999 - 19:57 #6
Så ku' jeg være der...Men jeg kan se, at du har stillet spørgsmålet, oh fået svar andetsteds...
Avatar billede djay Nybegynder
01. juni 2000 - 13:12 #7
Kan nogen hjælpe mig med hvordan den kommer til at køre hurtigere?