Avatar billede nexoz Nybegynder
06. august 2003 - 10:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fordeling af ressourcer

Jeg spiller et MMORPG spil hvor jeg meget gerne ville have 2 clienter kørende på samme maskine. Problemet er, at når jeg har den ene client fremme, så hugger den alle ressourcer, så den client i baggrunden kører meget ustabilt. Jeg har erfaret, at hvis jeg har begge klienter kørende, men jeg har minimeret dem begge, så kører begge to pålideligt, har jeg i hvert fald konstateret ved at de ikke hakker/lagger/warper rundt, når jeg sætter dem til at følge efter min mand på min 3 client som kører på anden computer.
Til spørgsmålet :)
Findes der et program eller en måde hvor jeg kan fordele min maskines ressourcer mellem de 2 clienter? Sådan så den jeg har fremme ikke napper 100%, men at de begge istedet kører med fifty fifty, ligemeget hvilken af dem jeg er interaktiv med.
Avatar billede henriksr Nybegynder
06. august 2003 - 10:31 #1
Har selv haft problemet i Everquest (kunne lyde somom dette er EQwindows du spørger til)

Jeg kunne nogenlunde køre 2 x eqw på min p3-800 med gf2pro og 512 pc 133 ram, dette krævede dog at alle settings inden for grafik var minimalsk sat og at lyden var slået fra. Jeg kunne så køre 2 stk i 1280x1024.

en anden løsning jeg har hørt er at man kan lave 2 kopier af sit spil.. den ene har du lyd og hvad der hører til sat til, og den anden skralder du alt af. så kører du dit Main_spil i den ønskede opløsning og din Sekundær_spil i 800x600 med ingen dit og nul dat.

Sådan var det med everquest, om det kan overføres til det spil du gerne vil have det til at virke med, det er en anden sag.. du kan evt. besøge http://www.eqwindows.com/ og se det an, måske du kan ændre det så dit spil kan køres idet
Avatar billede henriksr Nybegynder
06. august 2003 - 10:32 #2
oh.. glemte at svare på dit spm.. mener ikke at man kan dele processor kraften op.
Avatar billede nexoz Nybegynder
06. august 2003 - 10:34 #3
Jeg kan sagtens spille i windowed mode fra udgiverens side, og jeg har skraldet alt på begge versioner jeg kører, problemet er at windows ikke fordeler ressourcerne imellem clienterne, og dermed kan den client jeg har i baggrunden ikke bevæge sig rundt når man har sat ham til at følge efter.
Avatar billede nexoz Nybegynder
29. september 2003 - 19:25 #4
Blev løst efterhånden o.O