Avatar billede eldar Nybegynder
05. august 2003 - 23:41 Der er 5 kommentarer

System.currentTimeMillis()

Jeg har lidt problemer med System.currentTimeMillis()..

Jeg laver et Opengl program der for hver frame skal have System.currentTimeMillis(). Jeg opdager at noget er galt og tester System.currentTimeMillis() ved at bruge System.out.println(System.currentTimeMillis()).

output:

det her går ikke...
Jeg har hørt at den tæller bara hvert 10ms i Win98, men gør den noget lignende på XP? Hvordan kan jeg ændre det?
Avatar billede eldar Nybegynder
06. august 2003 - 00:01 #1
Er der noget alternativ?
Avatar billede dsj Nybegynder
06. august 2003 - 00:53 #2
Ja System.currentTimeMillis() er OS-uafhængig og ikke særlig præcis, da den ikke gør brug af en native timer.

Her er et link, hvor et alternativ forklares: http://www.javagaming.org/cgi-bin/JGNetForums/YaBB.cgi?board=Tuning;action=display;num=1053157119
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2003 - 08:10 #3
Dokumentationen:

Returns the current time in milliseconds. Note that while the unit of time of the return value is a millisecond, the granularity of the value depends on the underlying operating system and may be larger. For example, many operating systems measure time in units of tens of milliseconds.

ligger jo ikke skjul på at den ikke er særligt præcis.
Avatar billede eldar Nybegynder
06. august 2003 - 20:19 #4
jeg fik løst opgaven.. dog er dsj løsning også god.
Avatar billede dsj Nybegynder
06. august 2003 - 20:57 #5
javagaming.org er i øvrigt et godt forum for spil-udviklere :)