Avatar billede _luge_ Nybegynder
14. december 2000 - 12:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Form i form 2

fortsættelse af http://www.eksperten.dk/spm/38405

da jeg er en klovn!!!
Avatar billede senj Nybegynder
14. december 2000 - 12:31 #1
<script language=\"JavaScript\">

function sendform1()
{
document.form1.submit();
}
</script>

<form name = \"form1\" action = \"formbehandling.asp\">
<table summary=\"\">
            <tr>
            <td><input type = \"text\" name = \"tekstfelt1\" </td>
            </tr>
            <form name = \"form2\" action = \"formbehandling2.asp\">
            <tr>
            <td><input type = \"text\" name = \"tekstfelt2\" value = \"hej\" </td>
            </tr>
            <tr>
            <td><input type = \"submit\" value = \"send form2\"></td>
            </tr>
            </form>
            </tr>
</table>

<input type = \"submit\" value = \"send form1\" onclick = \"sendform1()\">

</form>
Avatar billede olebole Juniormester
14. december 2000 - 12:49 #2
<ole>

Det er totalt imod standarden at \'neste\' forms inde i hinanden. Det fungerer formodentlig kun i et begrænset sæt browser/platforms kombinationer.
Lav det med separate forms i stedet - det kan sagtens lade sig gøre og så fungerer det :)

/mvh
</bole>
Avatar billede _luge_ Nybegynder
14. december 2000 - 12:49 #3
function sendform1()
{
document.form1.submit();
}

</script>

<form name =\"form1\" action=\"http://www.jubii.dk\">
<table summary=\"\">
    <tr>
    <td><input type = \"text\" name=\"milk\"></td>
    </tr>
    <td><form name=\"form2\" action=\"http://www.yahoo.com\"></td>
    <tr>
    <td><input type = \"text\" name = \"meat\"></td>
    </tr>
    <tr>
    <td><input type = \"submit\" value = \"send form2\" ></td>
    </form>
    </tr>
</table>

<input type =\"submit\" value=\"send form 1\" onclick = \"sendform1()\">
</form>

kommer aldrig til yahoo!!
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. december 2000 - 13:45 #4
En form defineres af 2 html kommandoer:
Den starter med
<form name =\"form1\" action=\"http://www.jubii.dk\">
og slutter med:
</form>

Der må ikke være nogen <form ...> kommando indimellem. så den der form nr 2 ødelægger det hele for dig. Den skal ud udenfor form1\'s start eller slut kommando.

mvh JakobA
Avatar billede _luge_ Nybegynder
14. december 2000 - 13:46 #5
Så må jeg jo finde en anden løsning
Avatar billede olebole Juniormester
14. december 2000 - 14:17 #6
Prøv:

<html>
<head>
<script language=\"JavaScript\">
<!--
function sendform1(){
    document.form1.submit();
}
//-->
</script>
</head>
<body>

<form name=\"form1\" action=\"http://soeg.jubii.dk/res.asp\">
    <input type=\"text\" name=\"soegeord\">
</form>

<form name=\"form2\" action=\"http://search.yahoo.com/bin/search\">
    <input type=\"text\" name=\"p\"><br><br>
    <input type=\"submit\" value=\"send form2\">
    <input type=\"button\" value=\"send form 1\" onclick=\"sendform1();\">
</form>

</body>
</html>

/mvh
Avatar billede sokristi Nybegynder
14. december 2000 - 19:08 #7
Ja, jeg tror da, at du er lidt af en klovn :-) (og måske også ret ny på eksperten?)

Du bør vide at:

- Olebole ofte har ret i det han siger, (også selvom han vist nok foretrækker Netscape fremfor IE :-)
- det ikke sådan rigtig kan siges at være \"god tone\" at afvise et rigtigt svar, selvom det ikke lige passer dig i øjeblikket. (eller m.a.o, oleboles svar var 100% rigtigt, så han burde, i hvert fald efter min mening, have haft de point, som du i stedet tildelte dig selv)