Avatar billede langben Nybegynder
05. august 2003 - 16:33 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Opsætning af VPN fra hjemmepc til Small Business Server

Her er opsætningen:

ARBEJDE: En SBS med to netkort. Eksternt: 10.0.0.2 via en cisco 677 router. Internt netkort med IP: 192.168.16.2
HJEMME: Internet - Cisco 677 - PC

Jeg er klar over der skal activeres Remote acces på ISA serveren og at der skal åbnes nogle porte i router(e) nemlig 1723 & 47 for PPTP eller hvad?. Men hvordan? Skal der åbnes i begge routere eller kun på arbejdet? Og til hvilket netkort skal jeg port-forwarde til i serveren? Det interne eller eksterne? Og skal hjemmecomputeren oprettes i computerlisten på SBS-servers active directory før det virker? Sikke en masse spørgsmål! Håber i kan hjælpe.
Avatar billede langben Nybegynder
05. august 2003 - 17:25 #2
det vil sige "set nat entry add 10.0.0.2 1723 "ekstern ip" 1723 tcp" og så skulle det køre? Så man behøver altså ikke at tilføje hjemmepc'en i active directoryet på serveren, brugeren er nok?
Avatar billede riversen Nybegynder
05. august 2003 - 17:29 #3
mener routeren skal understøtte pptp og jeg ved ikke om cisco677 gør det.

hvis du søger på google efter cisco 677 pptp er der nogle resultater, som jeg lige har postet i et andet spørgsmål. Du kan kigge på det. Evt. bare prøv at åbne porten og se om det virke først. Husk at teste internt også, så du i det mindste ved det er sat korrekt op
Avatar billede langben Nybegynder
05. august 2003 - 19:53 #4
resultater indtil videre: Kunne godt komme på fra lokalnetværket (altså bag firewall) hvis jeg brugte 10.0.0.2 som adresse. Ekstern ip virkede ikke. Efter portforwarding (1723 tcp fra til 10.0.0.2) kan der nu komme på lokalt med ekstern ip. Prøver jeg udefra kan jeg ikke komme på, den ser du som om den finder serveren men stopper ved "verifying username and password", skriver derefter error 721 (remote computer did not respond to connection request). Hvad mon der er galt?
Avatar billede riversen Nybegynder
05. august 2003 - 19:58 #5
du kan jo prøve at åbne port 47 også, men tror det er fordi routeren ikke er sat op så...hvis det er muligt
Avatar billede langben Nybegynder
05. august 2003 - 20:02 #6
jeg har også åbnet for port 47, det hjalp desværre ikke. Har fundet flere stedet på nettet der påstår det er muligt at få til at køre med cisco 677 hvis man bruger pppt og ikke ipsec.
Avatar billede langben Nybegynder
05. august 2003 - 20:13 #7
forresten: skal port 47 nat entry være noget andet end tcp? gre feks?
Avatar billede langben Nybegynder
05. august 2003 - 20:44 #8
Så virker det endelig! Løsningen var: set nat entry add internip 0 eksternip 0 47. Tak for respons riversen, du får 30 point for ulejligheden.
Avatar billede riversen Nybegynder
05. august 2003 - 20:49 #9
har du et link?
Avatar billede langben Nybegynder
05. august 2003 - 20:57 #10