Avatar billede brobaek Nybegynder
05. august 2003 - 15:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Start skabelon i nyt vindue

Jeg har en word-skabelon som når man klikker afslut af forskellige årsager bliver nødt til at lukke word.

Problemet er, at når man åbner skabelonen åbnes den i en evt. eksisterende word. Når så skabelonen afsluttes lukkes alle word-dokumenter i word-vinduet.

Kan man ikke instille, at den skal åbne i sit eget vindue (dvs. sin egen word) ?
Ellers skal det kodes som en funktion, som ved load tjekker om der er andre dokumenter, og hvis dette er tilfældet starter en ny word og åbner skabelonen (dvs. "sig selv") i den nye word.

Kort fattet (?)  - kan man et eller andet sted klikke på et flueben a'la "Start i ny word" ;-)

Martin
Avatar billede Inge Nybegynder
05. august 2003 - 15:39 #1
Under Funktioner - Indstillinger - fanebladet Vis kan du sætte hak v. Vinduer på processlinien, så kan man lukke aktive vindue uden at lukke Word, hvis der er startet flere dokumenter
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. august 2003 - 18:52 #2
Alt + F4 lukker Word
CTRL + F4 lukker det aktive vindue i Word, og forøvrigt også i andre Office prg.
Avatar billede brobaek Nybegynder
07. august 2003 - 10:26 #3
Jeg har måske forklaret mig lidt dårligt.

samo>> Det er ikke et spørgsmål om den visuelle visning af de forskellige vinduer. I skabelonen kører en del VBA, men af forskellige årsager lukker koden hele Word ned (hvilket er hensigten). Problemet er imidlertidig, at hvis brugeren sidder og arbejder i et word-dokument (altså, skriver et brev fx), så åbnes omtalte skabelon i denne word-applikation og lukker efterfølgende word-applikationen (inkl. brevet). Derfor skal den åbnes op i sin egen word-applikation.
Avatar billede Inge Nybegynder
07. august 2003 - 16:39 #4
hmmm, jamen hos mig (Word XP - 2002) virker det altså således at når jeg har sat det omtalte hak, så skal jeg lukke hvert enkelt vindue med Alt+F4.
Avatar billede jkrons Professor
12. august 2003 - 01:53 #5
Jeg tror ikke at du kan starte flere sessioner af Wiord på samme tid. Selv hvis du starter (prøver at starte) Word to gange fra Startmennuen, opretter den bare et nyt vindue i den samme session.
Avatar billede jkrons Professor
12. august 2003 - 02:07 #6
En mulighed kunne være at lade en makro åbne din skabelon. En makro kan nemlig tilsyneladende godt åbne en selvstændig version af Word:

Sub NyWord()
      Dim Wdapp As Object
      Set Wdapp = CreateObject("Word.Application")
      Wdapp.Documents.Add ("stinavn\skabelonnavn.dot")
      Wdapp.visible = true
End Sub

NB! Det er kun testet manuelt, ikke med en makro, der lukker Word.
Avatar billede brobaek Nybegynder
13. august 2003 - 12:07 #7
jkrons>> Man kan godt starte flere sessioner af word samtidig (skal iøvrigt siges, at jeg bruger 97). Din løsning virker, men som jeg skrev i indledningen søger jeg en mere elegang løsning . Din løsning kræver at man først åbner et word dokument, som herefter åbner det næste.

Men hvis en mere elegant løsning ikke findes må jeg jo acceptere denne...

Mvh Martin
Avatar billede jkrons Professor
13. august 2003 - 16:56 #8
brobaek-> Jeg har kun testet det med sessionerne i XP, så det kan godt være at det virker i 97.

Problemet med at gøre det på "open" tidspunktet, er at skabelonen jo allerede er åbnet, når du tester om Word er startet i forvejen. Og så er det for sent at åbne i en ny session så vidt keg kan se.
Avatar billede brobaek Nybegynder
27. august 2003 - 12:37 #9
jkrons > Præcis - men det jeg efterlyste var mest en indstilling for dokumentet. Vha. kode kan jeg nemt lave en mere eller mindre elegant løsning, men som jeg skrev - jeg søger lidt et flueben el. tilsvarende.
Avatar billede jkrons Professor
27. august 2003 - 15:49 #10
Det kan jeg så svare ret kontant på: En sådan mulighed eksisterer ikke i Word XP.