Avatar billede dorete Nybegynder
05. august 2003 - 15:22 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Hvordan undgår man at ens billder bliver stjålet

Hvilken kode skal jeg bruge, for at man ikke kan stjæle et billede når man højereklikker på det?
Avatar billede medions Nybegynder
05. august 2003 - 15:24 #1
Deaktivere højreklik med JavaScript!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
05. august 2003 - 15:26 #2
<script language="JavaScript">

<!--
// No rightclick script.
// The JavaFile!
// www.javafile.com
// Do not delete this header!

var message="HEY, NO RIGHT CLICKING ALLOWED!"; // Message for the alert box
// Don't edit below!

function click(e) {
if (document.all) {
if (event.button == 2) {
alert (message);
return false;
}
if (document.layers) {
if (e.which == 3) {
alter (message);
return false;
}
if (document.layers) {
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
}
document.onmousedown=click;
// -->

</script>

//>Rune
Avatar billede -mundi- Nybegynder
05. august 2003 - 15:26 #3
Det kan man ikke forhindre, der er 1000 måder at komme uden om højreclick beskyttelse. De gør en lille smule sværere, men bestemt ikke umuligt.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. august 2003 - 15:26 #4
men hvis man eks bruger IE 6.0 så skal du slet ikke højre-klike for at gemme billedet, men bare føre musen hen på billedet ;o)
Avatar billede medions Nybegynder
05. august 2003 - 15:29 #5
rkhdk> Så kunne man jo sætte en metatag ind som denne:
http://activedeveloper.dk/aspdigital/2003200301.asp

//>Rune
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. august 2003 - 15:30 #6
tja, ellers kan man jo bare downloade hele siden ;o)
Avatar billede -mundi- Nybegynder
05. august 2003 - 15:32 #7
hjælper stadig ikke noget, du kan bare holde højreclick inde, trykke escape og slippe museknappen igen, eller slå javascript fra, eller gå i dine cache filer eller view source og så tage billederne fra stien i HTML'en ellen en af de andre metoder
Avatar billede medions Nybegynder
05. august 2003 - 15:32 #8
rkhdk> Ikke hvis det er i en popup :o)

//>Rune
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. august 2003 - 15:33 #9
eller tage et screenshot...
Avatar billede cdc Novice
05. august 2003 - 15:33 #10
her er en lidt irriterende måde at lave det på, men de kan findes
Avatar billede cdc Novice
05. august 2003 - 15:33 #11
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. august 2003 - 15:34 #12
medion => hvis en persone ønsker billedet, så skal personen nok få fat i det..
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
05. august 2003 - 15:36 #13
og.. hvis man nu bruger opera så ka man trække billedet lidt væk.. og så åbne det i en ny side.. hvor der ik er nogn kode og der ka man så bare gemme det...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. august 2003 - 15:36 #14
Avatar billede cdc Novice
05. august 2003 - 15:37 #15
ja, men hvis man ikke tjekker det for man bare en gif emd copyright på
Avatar billede medions Nybegynder
05. august 2003 - 15:37 #16
rkhdk> ja :-)
Men man kan jo altid gøre det sværer for "crackeren"

//>Rune
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. august 2003 - 15:40 #17
medions >=> jaa, men intet er umuligt for den der vil ;o)

/cdc => man finder hurtigt "tricket" ;o)
Avatar billede zendrac Nybegynder
05. august 2003 - 15:46 #18
Hvis man så får fjernet alle de smutveje til at klikke/højreklikke på selve billedet kan folk jo tage et screenshot og så redigere det. Hvis billedet bliver fremvist kan det snuppes.
Avatar billede cdc Novice
05. august 2003 - 15:48 #19
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. august 2003 - 16:00 #20
hvis man kan lide sort/hvid ;o)
http://www.krogh-hansen.dk/eksperten/cdc2.jpg

Jeg roder ikke med billede behandlig, så bedre kan jeg ikke.. men en grafik nørd vil sikket godt kunne ;o)
Avatar billede cdc Novice
05. august 2003 - 16:02 #21
bare en irriterende måde at gøre det på ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. august 2003 - 16:06 #22
/cdc => YeP.. hvordan er det lavet?
Avatar billede cdc Novice
05. august 2003 - 16:10 #23
Det er ikke noget i det andet en man blæser orginalen op med 100% smider striber på og smider det ind i en celle som er samme størrelse som orginalen. Man kan så smide en div over med copyright på så man ikke kan lave en print screen, og så laver man lidt bøvl hvis man ikke kan fange fotoet lige med det samme.
Kun lavet for at irritere, men som du skriver har man lidt grafisk snille, så læser man det hurtigt
Avatar billede dorete Nybegynder
05. august 2003 - 16:21 #24
Tak for svaret, jeg kan godt se det ikke er helt perfekt, men det er da bedre end ingenting
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
05. august 2003 - 16:22 #25
/cdc >> Din nr.2 fatter jeg simpelthen hat af. Jeg har set mange smarte tricks, men det her slår da alt. Det originale billede er fyldt med streger, og der er intet i din kode der ændrer på det???
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
05. august 2003 - 16:27 #26
Ah, glem det... :-)
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
05. august 2003 - 16:40 #27
kigger lige med....
Avatar billede medions Nybegynder
05. august 2003 - 22:53 #28
Thx 4 Poinz

//>Rune