Avatar billede f2f4 Novice
05. august 2003 - 13:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

XSLT med JavaScript, META tag fejl

Følgende funktion har jeg i et script tag under/i head taget:

function openHlpWindow(url, name, over, text) {
myWin = window.open("","nCtt", "left=0,width=272,height=54,status=no,toolbar=no,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=yes,directories=no,location=no");
myWin.document.write("<html><head><title>" + over + "</title></head>");
myWin.document.write ("<body>" + text);
myWin.document.write ("</body></html>");
myWin.document.close()
}

Når mit html dokument oprettes ud fra XSL fil (bl.a. med ovenstående indhold) tilføjes nedenstående linie under/ved head taget:
<META http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-16">

Dette gør så at scriptet ikke virker - 'Error on page'

Har nogle en idé til hvad der går galt og hvorfor META tilføjes?

På forhånd tak.

Mvh. Morten
Avatar billede f2f4 Novice
05. august 2003 - 14:13 #1
Grunden er at META taget bare tilføjes, hvilket giver følgende linie som jo ikke er valid pga. tekstindikatorerne:

myWin.document.write("<html><head>
<META http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-16"><title>" + over + "</title></head>");

!!? Så spørgsmålet er hvordan man undgår at den laver dette META tag!?
Avatar billede janegil Nybegynder
05. august 2003 - 14:24 #2
UTF-16 ? Så er det IE eller ASP som er på ferde. META-elementet forteller at siden er UNICODE med UTF-16 encoding, hvis den bare inneholder US-ASCII, så ser den helt lik ut, enten det er UTF-16, UTF-8, ISO-8859-1 eller ASCII.

Sier du at skriptet virker hvis du fjerner META-elementet fra resultatet av transformasjonen?
Avatar billede roenving Novice
05. august 2003 - 14:24 #3
myWin.document.write('<html><head><title>' + over + "</title></head>");
Avatar billede f2f4 Novice
05. august 2003 - 14:42 #4
janegil: Nej, jeg siger (eller mener!) at det virker hvis jeg fjerner 'myWin.document.write("<html><head><title>" + over + "</title></head>");' dette gør at META taget ikke oprettes, - men hvis jeg fjerner denne linie så mangler jeg min title!

Jeg skriver intet selv vedr. <META ... UTF ... >
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2003 - 14:43 #5
META elementet bliver tilføjet når output mmethod er "html" - brug flg. i toppen af stylesheet'et (efter xsl:stylesheet) for at undgå det:

<xsl:output method="xml" omit-xml-declaration="yes" indent="yes" />

/CS
Avatar billede roenving Novice
05. august 2003 - 14:44 #6
-- men virker det ikke, hvis du bare bruger den anden version af linjen ?-)
Avatar billede f2f4 Novice
05. august 2003 - 14:44 #7
roenving: Jeg kan godt se hvad du mener ... men det virker ikke umiddelbart ... jeg forsker lidt videre i det.
Mon ikke man kan få den til at lade være med at lave dette META tag!
Avatar billede f2f4 Novice
05. august 2003 - 14:49 #8
graystate: Det virker (-;. Tak skal I alle have