Avatar billede finn-l Nybegynder
05. august 2003 - 13:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Overfører værdier mellem 2 domæner

Jeg har en formular på domæne1 med kontakt til en FMP-database. Da FMP ikke understøtter billede-upload har jeg på domæne2 et php-script der uploader billederne til serveren. Jeg skal derefter havde overført billedenavne til domæne1 formularen via javascript, men javascriptet vil åbenbart ikke overfører mellem 2 domæner????

Tester jeg med en formular der ligger på samme domæne som php-scriptet virker java-scriptet fint! Kan man ikke overfører data via javascript mellem 2 domæner???

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="5" width="100%">
<tr><td><b>Upload ok! <script> function updateForm(){ window.opener.document.postForm.Img1.value='339.jpg';
window.opener.document.postForm.Img2.value='344.jpg';
window.opener.document.postForm.Img3.value='341.jpg';
window.opener.document.postForm.Img4.value='356.jpg';
window.opener.document.postForm.Img5.value='367.jpg'; window.close(); } </script> </b></td></tr>
<tr><td><!-- spacer --><hr /><!-- spacer --></td></tr>
<tr><td><form name="files">Url til billedet: <input type="text" name="image_1" value="339.jpg" size="40" /><br/>Url til billedet: <input type="text" name="image_2" value="344.jpg" size="40" /><br/>Url til billedet: <input type="text" name="image_3" value="341.jpg" size="40" /><br/>Url til billedet: <input type="text" name="image_4" value="356.jpg" size="40" /><br/>Url til billedet: <input type="text" name="image_5" value="367.jpg" size="40" /></form></td></tr>
<tr><td><!-- spacer --><hr /><!-- spacer --></td></tr>
<tr><td><div align="right"><input type="button" name="back" value="opdater form" onclick="updateForm()"/></div></td></tr>
</table>
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2003 - 13:44 #1
Nej, JavaScript har en sikkerhedsforanstaltning, der gør dette umuligt. Men smid et link; måske kan vi finde en work-around.
Avatar billede roenving Novice
05. august 2003 - 13:44 #2
Næh, det er en del af den grundlæggende sikkerhed ved javascript !-)
Avatar billede winsys Nybegynder
05. august 2003 - 13:47 #3
Du skal bruge document.domain til at håndtere denne problematik.
Avatar billede winsys Nybegynder
05. august 2003 - 13:50 #4
Husk blot på at domænerne skal have ens subdomains (dvs. ikke noget med at sætte den til microsoft.com og så tro at man kan 'rode' her ;-)  )
Avatar billede roenving Novice
05. august 2003 - 14:00 #5
>>winsys

top-bottom går den anden vej:

com - topdomæne

msn.com - domæne

hotmail.msn.com - subdomæne

law12.hotmail.msn.com - subsubdomæne

lw12fd.law12.hotmail.msn.com - subsubsubdomæne

-- men ellers har du selvfølgelig ret -- det som _skal_ være ens er domæne i ovenstående, altså skal man minimum sætte
document.domain = msn.com
-- hvis der skal overføres data mellem to forskellige servere på hotmail ...
Avatar billede winsys Nybegynder
05. august 2003 - 14:02 #6
Sorry, 'brain-fart' ... det var selvfølgelig domæne jeg refererede til, idet meningen jo er at tilgå forskellige subdomains :-)
Avatar billede roenving Novice
05. august 2003 - 14:05 #7
;O)
Avatar billede finn-l Nybegynder
05. august 2003 - 14:06 #8
Hmm, jeg frygtede at det ikke kunne lade sig gøre!!! Måske kan jeg løse problemet ved at lave en iframe i php-siden med formularen fra FMP-databasen så den tror at det er samme domæne? (Det er 2 forskellige domæne og ikke subdomæner!)
Avatar billede winsys Nybegynder
05. august 2003 - 14:11 #9
...Hvis jeg forstår dig ret så får du et problem... document.domain relaterer sig til den enkelte webside. Ligger de enkelte sider i en frame ikke inden for samme xxxdomæne som specificeret i document.domain er det 'no joy'
Avatar billede roenving Novice
05. august 2003 - 14:14 #10
NoGo med iframe ...
-- en iframe er et window-objekt, så der er ikke nogen eller noget, som lader sig 'snyde' af det !-)
Avatar billede grunken Nybegynder
05. august 2003 - 14:17 #11
kan du ikke overføre værdierne med querystrings, og derefter lave en lille js der hiver værdierne ud af disse, og smækker dem i din formular ?
Avatar billede winsys Nybegynder
05. august 2003 - 14:22 #12
Det ville helt klart være en mulighed med et lille simpelt HTML dokument med lidt javascript der parser den leverede URL og så reagere korrekt. Der er mig bekendt ikke ændre muligheder for at overføre data mellem website.
Husk BTW at tage hensyn til div. sikkerhedsrisici ifm. at andre også kan misbruge sådanne HTML sider til 'spøg og skæmt' (ie. Cross-site scripting).
Avatar billede winsys Nybegynder
05. august 2003 - 14:25 #13
'ændre' = andre.

...Og dog, men så bliver det lidt mere kompliceret end nødvendigt er ;-)