Avatar billede checkmeout Nybegynder
05. august 2003 - 11:34 Der er 3 kommentarer

newsletter virker ikke med 2 punktummer

En anden end mig har lavet et newsletter som der er den fejl på at det ikke virker hvis en bruger har tilmeldt sig med en emailadresse, hvori der er 2 punktummer
(ex: navn@nn.nn.dk).

Koden ser sådan her ud:

    Dim oRSNameMail
    Set oRSNameMail = oConn.Execute("SELECT * FROM Newsletter ORDER BY CompanyName")

    Server.ScriptTimeout = 180
    if Request.ServerVariables("CONTENT_LENGTH") <> 0 Then
        dim Mailer
        set Mailer = server.CreateObject("ArclabEmailToolbox.mailer")
        Mailer.Serial = "*************"
        Mailer.Server = "smtp.mail.dk"
        Mailer.FromName = "Afsender"
        Mailer.From = "afsender@afsender.dk"

        while not oRSNameMail.EOF
            mailer.AddBCC oRSNameMail("Email")
            oRSNameMail.MoveNext
        wend

        oRSNameMail.MoveFirst

        dim subj, body
        subj = Request.Form("subj")
        body = Request.Form("body")
        mailer.Subject = subj
        mailer.TextBody = body
        mailer.Send

        if Mailer.Error = "0" then
            Response.Write "<font face=""verdana, helvetica, serif"" color=""#c8a46e"" size=""2"">Message successfully sent.</font>"
        else
            Response.Write "<font face=""verdana, helvetica, serif"" color=""#c8a46e"" size=""2"">Send failed! (error " & Mailer.Error & ")</font>"
        End If
    end if

    set mailer = nothing
%>

men hvor er fejlen?
Avatar billede cesil Nybegynder
05. august 2003 - 11:46 #1
hvad med og validerer emailadressen inden du smider den i databasen.
Avatar billede cesil Nybegynder
05. august 2003 - 12:05 #2
nu kender jeg ikke lige den mailkomponent du bruger.
Men Jmail har en silent option så den ikke kommer med fejlmeddelser når den sender og så bare sender til valide mailadresser
Måske din mailkomponent også har den funktion.
Avatar billede checkmeout Nybegynder
05. august 2003 - 12:10 #3
Uanset så skal den sende til alle emailafdresser, også dem med flere punktummer i emailadresserne. Det kan jo sagtens være valide alligevel, ikk!