Avatar billede munchenheimer Nybegynder
05. august 2003 - 06:29 Der er 26 kommentarer

Spyware hvad gør jeg

Jeg har for ikke lang tid siden oprettet et spørgsmål herinde da min computer pludselig kom op med en masse porno sider lige pludselig.. Og fik at vide at jeg nok havde fået spyware.. og skulle besøg. www.spywarefri.dk det har jeg gjort.. og kører deres online scannong tit...
MEN..... det bliver ved, og det kommer næsten hver gang jeg selv skriver en adresse i feltet.. hvis jeg derimod tager mine fortrukne eller fra en søge maskine , sker der intet...... Jeg har så endvidere lagt mærke til at når jeg skriver en adresse selv i feltet, så nede i status linien, kommer der til at stå noget a´la.. www.vrape.hardloved.com/topsearsh.. og noget mere . men den side jeg har skrevet i adressen... kan nogle gange godt komme alligevel.. men mange mange gange banker der fisse og patter frem.. irreternde..

Nogen der kan hjælpe... Jeg sætter 100 point til den som hjælper mig
Avatar billede bredker Nybegynder
05. august 2003 - 06:48 #1
http://www.hostedstuff.com/services/forum/?id=1903&group=4
hvis du lægger dit spm herind , så har du med garangti fået hjælp inden aften , og med næsten garanti får du renset din maskine
Avatar billede fromsej Praktikant
05. august 2003 - 07:05 #2
Hent Spybot, kør det, opdater online, scan, lad Spybot afhjælpe valgte problemer, genstart.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hjemmeside
Hent også Hijackthis, kør programmet, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#18
Avatar billede munchenheimer Nybegynder
05. august 2003 - 07:34 #3
Hej Fromsej...

Jeg prøver at downloade spybot nu.. så ser vi hvad den siger...

Jeg ar også kørt ad- aware på min maskine mange gange... og fjernet alt den fandt.. men alligevel bliver det ved jeg er ved at gå amok
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. august 2003 - 07:37 #4
Husk at opdatere din software inden du scanner. I hvert tilfælde Ad aware skal opdateres med nyeste spyware liste inden den kan fjerne alt, tror også at dette gælder for de andre.
Avatar billede perhaps Nybegynder
05. august 2003 - 07:42 #5
topsearch er velkendt. Det er den der leverer alt lor... Kan kun fjernes med HijackThis. Brug det link som fromsej henviser til, så får du den helt nye version af HijackThis samt dansk brugervejledning skrevet af aovergaard.
Avatar billede -madman- Nybegynder
05. august 2003 - 07:42 #6
Alternativt kan du installere Ad-Aware, det er det mest effektive program jeg nogen sinde har haft til at tage sig af enhver form for spyware (hvis man husker at holde den updated that is;)

du kan hente en begrænset version af programmet gratis <a href="http://www.tucows.com/preview/236049.html>her</a>:)
Avatar billede perhaps Nybegynder
05. august 2003 - 07:43 #7
.....men husk at køre Spybot først.
Avatar billede perhaps Nybegynder
05. august 2003 - 07:45 #8
-madman-> Al ære og respekt for Ad-aware som jeg selv også bruger. Den fjerner det, men det kommer umiddelbart efter igen når det drejer sig om topsearch. For hver dag det går bliver spywareproducenterne mere snu, men det gør vi også på Spywarefri.
Avatar billede -madman- Nybegynder
05. august 2003 - 07:45 #9
Ja, så er det vist på tide at jeg går i seng og sover på det.

Havde ikke lige set bufferzones comment, men jeg vil ligesom ham huske dig på at programmet ikke er brugbart hvis det ikke er opdateret.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. august 2003 - 15:58 #10
Der må ligge nogle rester fra før som du ikke har fået væk. Vi skal have det hele væk og det burde du kunne få med opdateret Spybot eller adaware samt spywarefri onlinescanner. Hvis der stadig er smårester kan vi tage disse rester med hijackthis, som du har fået af fromsej.
Tilsidst skal vi så fortælle dig hvilke prg. som vil være gode at installere når du er helt clean, så du fortsat kan køre med en ren maskinen.
Avatar billede c-holst Novice
05. august 2003 - 23:35 #11
det bliver spændende at se hvad der dukker up i den logfil, du skal virkelig lægge den herind selvom du mener du har løst dit problem med spybot.
så kigger jeg også med og se hvad der sker, hvis jeg er her når den kommer
Avatar billede fromsej Praktikant
10. august 2003 - 18:43 #12
Sker her mere?
Avatar billede fromsej Praktikant
10. august 2003 - 18:46 #13
Nu kiggede jeg lige i det indlæg du havde omkring samme emne, der fik du også vejledningen, vi kan selvfølgelig ikke tvinge dig til at følge vores anvisninger, men der er ikke andre muligheder for at få skidtet væk.
Avatar billede bredker Nybegynder
10. august 2003 - 19:02 #14
fromsej >>det passer ikke helt
der er altid format c
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. august 2003 - 19:32 #15
ja nu kan jeg også huske dig. Du accepterede noget helt forkert fra miss-g og hun kunne ikke hjælpe dig færdig, som vi jo også skrev til dig. Giv du lige hende en melding ingen, så du kan få dine point tilbage. Der er kun Hijackthis som kan redde din computer, som både fromsej og undertegenede også skrev til dig i det spørgsmål.
Avatar billede fromsej Praktikant
10. august 2003 - 20:07 #16
Bredker>>Ja, det er en stensikker løsning, og så aldrig gå på nettet mere.*G*
Avatar billede cpufan Juniormester
22. august 2003 - 19:55 #17
Spybot search and destroy, er et kanon værktøj, som du kan finde
på denne adresse.

http://security.kolla.de/

når du har installeret, skal du bare lige starte med at opdatere
programmet, så du får de sidste nye ting med.
Den kan fjerne selv de mest hårdføre sager.

god vind.

hilsen /cpufan
Avatar billede fromsej Praktikant
22. august 2003 - 20:02 #18
Cpufan>>Hvad er der galt med det indlæg her?
Kommentar: fromsej 05/08-2003 07:05:00
Avatar billede cpufan Juniormester
22. august 2003 - 20:05 #19
ikke andet end at jeg havde overset ordet "spybot" og
kun fokuseret på dit link, så jeg troede ikke spybot var blevet nævnt.

;o)
Avatar billede fromsej Praktikant
22. august 2003 - 20:06 #20
*S*
Det kender jeg godt, men da her alligevel ikke sker mere, kunne vi lige så godt foreslå en formatering.*G*
Avatar billede cpufan Juniormester
22. august 2003 - 20:11 #21
ja, eller et frit fald fra 8. sal.

Jeg er vist lidt træt........
der står sgu da spybot indtil flere hundrede gange i
denne tråd LOL GAAB
Avatar billede fromsej Praktikant
22. august 2003 - 20:12 #22
*LOL*
Avatar billede c-holst Novice
23. august 2003 - 10:19 #23
det bliver spændende at se hvad der dukker up i den logfil, du skal virkelig lægge den herind selvom du mener du har løst dit problem med spybot.
så kigger jeg også med og se hvad der sker, hvis jeg er her når den kommer
Avatar billede c-holst Novice
26. august 2003 - 23:01 #24
hun kunne også se hvad der sker med deltree c:\windows*.* bare for at prøve noget nyt
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 07:52 #25
hvordan går det så?
har du fået det op at køre?
har du brug for mere hjælp?

vi hører gerne hvordan det går

carsten
Avatar billede perhaps Nybegynder
27. september 2003 - 08:30 #26
Enig med Carsten. Tag lige og få dette spørgsmål afsluttet :o)