Avatar billede drdreeper Nybegynder
04. august 2003 - 21:13 Der er 16 kommentarer

news fra .txt fil

Hejsa... Er næsten færdig med hp... Mangler bare mine news.. Er der mulighed for at hente nyheder fra en .txt fil (flash MX) som bare ligger og "flyder" ved siden af alt det andet??
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
04. august 2003 - 21:32 #1
Eksempel:
Lav dynamisk tekstfelt med navnet "news" og brug LoadVars til at hente "news" fra din tekstfil.
I din tekst fil skal der stå:
&news=bla bla bla
Avatar billede mat Nybegynder
04. august 2003 - 21:54 #2
Lidt uddybende:

i din frame hvor du vil loade teksten ind skriver du følgende:

l = new LoadVars();
l.onLoad = function(success) {
    if (success) {
        tekst_felt.text = this.minVar;
    }
l.load("news.txt");

Din tekstfil skal så se ud noget lignende:

minVar=lala lala lala

Det skulle være det :)

mvh mat
Avatar billede gulekings Nybegynder
05. august 2003 - 09:55 #3
Avatar billede drdreeper Nybegynder
06. august 2003 - 11:42 #4
Dvs. jeg laver et dynamic textfield, og kalder det "news", fløjter actionscript editoren frem, og skriver flg.

= new LoadVars();
l.onLoad = function(success) {
    if (success) {
        tekst_felt.text = this.minVar;
    }
l.load("news.txt");

Laver derefter en .txt fil hvori der står &news= 1/5/3077 Heeeey, dronningen stopper med at ryge...

Bare for at høre om det er korrekt opfattet....
Avatar billede drdreeper Nybegynder
06. august 2003 - 11:47 #5
tekst_felt.text skal ændres til news.text eller hvad? og this.minVar til this.news???
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
06. august 2003 - 11:47 #6
Ja =)
Avatar billede drdreeper Nybegynder
06. august 2003 - 11:51 #7
Ok.... ThX... Tjekker lige om jeg kan få det til at worke...
Avatar billede drdreeper Nybegynder
06. august 2003 - 12:04 #8
Det worker næsten... Hvordan går man til næste linie??
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
06. august 2003 - 12:05 #9
Du skal huske at lave dit tekstfelt til "multiline" og afkrydse "wordwrap"
Avatar billede drdreeper Nybegynder
06. august 2003 - 12:06 #10
OK...
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
06. august 2003 - 12:07 #11
Husk også at udvide dit tekstfelt så der er plads til det hele :P
Avatar billede drdreeper Nybegynder
07. august 2003 - 12:00 #12
Hvordan kan jeg så lave noget med at scrolle ned i teksten med en knap eller to?? Og du skal jo lige lave et svar så du kan få pts. hr. synder...
Avatar billede drdreeper Nybegynder
07. august 2003 - 12:01 #13
Jeg blev nemlig enig med mig selv om at jeg ligeså godt kunne bruge det til alle mine tekster...
Avatar billede mat Nybegynder
07. august 2003 - 12:05 #14
op:

on (release) {
    tekstFelt.scroll--;
}

ned:

on (release) {
    tekstFelt.scroll++;
}

men hvis du bruger LoadVars kan du jo bruge de scrollbar components der er i mx?
Avatar billede drdreeper Nybegynder
07. august 2003 - 13:04 #15
ThX... Virkede lige så godt som alt andet... Et sidste spørgsmål: Kan man linke fra et dynamic textfield (altså uden at vende tilbage til flash)???
Avatar billede mat Nybegynder
07. august 2003 - 13:25 #16
du kan bruge html i dit tekstfelt til at linke med, men så skal du lige huske at slå html til i properties og i din LoadVars skal det være:

tekst_felt.htmlText = this.minVar;

istedet for:

tekst_felt.text = this.minVar;

mvh mat