Avatar billede f2f4 Novice
04. august 2003 - 13:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

<xsl:value-of xx> kontra <xsl:apply-templates xx>

Uddrag fra XSLT fil:
:
<xsl:template name="text">
    <b><xsl:value-of select="."/></b>
</xsl:template>

<xsl:value-of select="text"/>
<xsl:apply-templates select="text"/>
:

De to nederste linier (herover) burde for mig at se skrive værdier af text ud to gange; en anmindeligt og en med fed!
Men den skrives bare almindeligt ud to gange ... også selvom jeg fjerner template´n.

Nogle forslag?

Tak hvis 'ja'!

/Morten
Avatar billede janegil Nybegynder
04. august 2003 - 14:02 #1
Du skal nok heller bruke copy-of enn value-of for å få med markup.
Avatar billede f2f4 Novice
04. august 2003 - 14:20 #2
Det er sådan set ikke value-of jeg har brug for, det var bare for at illustrere eksemplet. Jeg vil gerne have template'n kaldt da 'text' findes på flere niveauer og jeg vil gerne behandle dem ens vha. en template.
Avatar billede janegil Nybegynder
04. august 2003 - 14:23 #3
Vi tøyser visst begge to.

select="text"

viser ikke til en template som heter text, men til en node i kíldedokumentet som heter text. Så din template blir nok aldri brukt.

Så kanskje du skal bruke
<xsl:call-template name = "text"/>
?
Avatar billede janegil Nybegynder
04. august 2003 - 14:31 #4
Nåh, men så er det

<xsl:template match="text">
    <b><xsl:value-of select="."/></b>
</xsl:template>

du skal ha. Altså match i stedet for text. "text" er forresten et farlig elementnavn, fordi

text() matches any text node : http://www.w3.org/TR/xslt
Avatar billede f2f4 Novice
04. august 2003 - 14:44 #5
Ja! |-; mange tak 'match' i stedet for 'text' - det må du undskyldt det var for banalt!
Nå men hvordan acceptere jeg nu dig svar så du kan få dine velfortjente point - knappen er forsvundet da jeg afvistre dit første svar )-:
Avatar billede janegil Nybegynder
04. august 2003 - 15:01 #6
...svar er her...
Avatar billede f2f4 Novice
04. august 2003 - 15:19 #7
tak janegil