Avatar billede winthereik Nybegynder
04. august 2003 - 12:37 Der er 9 kommentarer

Problemer med at slette objecter

Jeg har et skema der hedder IPM, og et der hedder ADMIN
IPM er hvor mine tabeller osv ligger, ADMIN er en user jeg bruger når jeg skal have ubegrænsede rettigheder. Jeg er nu kommet til at oprette en tabel i ADMIN skemaet der hedder IPM.PARAMETER (dvs ADMIN.IPM.PARAMETER) (Aner ikke hvordan..)
Når jeg nu prøver at slette den med DROP TABLE IPM.PARAMETER får jeg "Table or view does not exist"
hvis jeg prøver med DROP TABLE ADMIN.IPM.PARAMETER, får jeg SQL Command Not properly ended..
Hvordan skal jeg få fjernet denne tabel?
Avatar billede pgroen Nybegynder
04. august 2003 - 12:45 #1
Er det på en eller anden måde lykkedes dig at skrive tabelnavnet i anførselstegn, da du oprettede den ?

Fx.

CREATE TABLE "IPM.PARAMETER"....

i givet fald skal du også bruge anførselstegn når du refererer til den, fx.

DROP TABLE "IPM.PARAMETER";
Avatar billede winthereik Nybegynder
04. august 2003 - 13:10 #2
Ja, jeg tror at det er noget i den retning der er sket, men det hjælper bare ikke at sætte anførselstegn omkring, ORACLE går vist stadig ind og genkender IPM som et skema, og leder derfor efter tabellen parameter i skemaet IPM..
Avatar billede pgroen Nybegynder
04. august 2003 - 14:02 #3
Hm, det forstår jeg nu ikke helt.

Prøv, for at få et overblik, at skrive:

SELECT owner, object_name, object_type
  FROM all_objects
WHERE UPPER (object_name) LIKE '%PARAMETER%';
Avatar billede winthereik Nybegynder
04. august 2003 - 14:32 #4
Værsgo:
OWNER            OBJECT_NAME    OBJECT_TYPE
---------------------------------------------
ADMIN        IPM.PARAMETER    TABLE
IPM            PARAMETER    TABLE
(der er i virkeligheden tale om en del tabeller + indexes, men for eksemplets skyld har jeg valgt at nøjes med PARAMETER.)
Avatar billede pgroen Nybegynder
04. august 2003 - 14:36 #5
Og du er HELT sikker på at

DROP TABLE "IPM.PARAMETER";

ikke virker ?

(Husk at tabelnavnet nu er case-sensitivt...)
Avatar billede bimbambusse Nybegynder
04. august 2003 - 15:32 #6
Hej!
Log ind som system eller sys (eller bare admin burde vel være ok)
skriv
DROP TABLE "ADMIN"."IPM.PARAMETER"
Det skulle løse dit problem
Avatar billede winthereik Nybegynder
04. august 2003 - 15:34 #7
Jeps, det eneste jeg får ud af ovennævnte er at den tabel der ligger i IPM, og som hedder PARAMETER, bliver slettet, og det er noget værre lort
Avatar billede bimbambusse Nybegynder
04. august 2003 - 15:37 #8
Håber det var pgroen du ref. til :o)
Avatar billede winthereik Nybegynder
04. august 2003 - 15:53 #9
Tak for hjælpen, folkens. Det virkede, med dit forslag bimbambusse, men også det med case sensitivt, pgroen, havde jeg overset. Jeg har ikke prøvet detteher før, har jeg mulighed for at give jer begge point?