Avatar billede hep_hey Nybegynder
04. august 2003 - 09:42 Der er 7 kommentarer

kan det her brænde et bundkort af ?

Jeg har et bundkort hvor jeg ikke har manualen til længere, så jeg vidste/ved ikke hvor power kablet til bundkortet, altså tænd/sluk knappen skal tilsluttes. så nu har jeg prøvet alle kombinationerne på de 8 pinde eller hvor mange der nu er uden held. en kammerat siger her bagefter at jeg mulighvis har kortsluttet bundkortet, men det mener jeg ikke er muligt altså hvis jeg nu F.eks. har sat den til der hvor power led. skal være og har prøvet at tændt computeren, kan det føre til kortslutning ?
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2003 - 09:47 #1
Det burde ikke kunne brænde det af. Hvilke bundkort har du ? mærke / model ???
Avatar billede superanden Nybegynder
04. august 2003 - 09:49 #2
det er ikke muligt at brænde bundkortet af bare fordi du ikke sætter tænd og sluk de rigtige steder.
Avatar billede hep_hey Nybegynder
04. august 2003 - 10:40 #3
Ja tak, det hele er også pga. min kammerat siger at det kan kortslutte bundkortet hvis jeg har sat tænd/sluk forkert. så jeg ville bare gerne have det sort på hvidt så jeg kan vise ham at det ikke passer det han siger ! :-)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
04. august 2003 - 11:12 #4
well. det kan sagtens slå gnister, men jeg har nu aldrig set et mobo brænde af ved det
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2003 - 11:19 #5
dex_dexter >> Hvis du har set det slå gnister (hvilke jeg forøvrigt aldrig har) så er der da også en chance for at bunkortet kan være brændt af.

Men jeg mener nu stadig ikke du kan brænde dit mainboard af ved at sætte din forkert på. Med mindre du da gør, mens PC'en er tændt . Men der regner jeg ikke med den er :o)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
04. august 2003 - 14:37 #6
phatlasse, mjae, jeg har gjort det mange gange, altså tændt og slukket, dengang det slog gnister hoppede min hånd lige engang så jeg tabte skruetrækkeren ned så den rørte et par eller mange pins ;)
men mener heller ikke det kan gøre noget
Avatar billede real_icebear Nybegynder
04. august 2003 - 15:40 #7
Hvis du ved hvad dit mb hedder så burde det da ikke være noget problem at finde en manual på nettet evt. producentens hjemmeside.