Avatar billede mxs Nybegynder
03. august 2003 - 22:41 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Msn Messenger install (Lmme) install. Hvordan?

Hey eksperter, mxs igen :o)

Jeg har lige downloadet lmme og vil se hvad det og om jeg kan bruge det. linket er: http://sourceforge.net/projects/lmme
Men jeg forstår ikke hvordan jeg installere den. Jeg har pakket den ud med tar zxfv og jeg har læst readme, men da jeg er ny indenfor Linux så forstår jeg ikke hvad de skriver under det punkt om hvordan man installere det efter man har pakket filen ud.
Der står det her:

0. Quick Start

    sh configure
    make
    ./lmme

    That is all for now. Don't do a make install.

Men jeg fatter det ikke. Troede bare man skulle skrive make install men det skal man åbentbart ikke.

Håber der er en derude der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre!!!

På forhånd tak, MxS
Avatar billede skunk Nybegynder
03. august 2003 - 22:52 #1
Brug Gaim, Kopete eller en i forhånden installeret messenger i stedet. Det du har gang i er at du skal installere udviklingspakker og meget andet. For derefter at starte en prompt og skrive:

sh configure
    make
    ./lmme
Avatar billede mxs Nybegynder
03. august 2003 - 22:55 #2
Altså jeg installere fx Gaim og derefter installere jeg den lmme? Eller skal jeg have noget mere?
Avatar billede mxs Nybegynder
03. august 2003 - 22:56 #3
Er der ikke en mulighed hvor jeg får noget så jeg stadig får min venne liste fra msn men bare i et andet program?
Avatar billede skunk Nybegynder
04. august 2003 - 06:25 #4
JO i GAIM eller Kopete. Det er sikkert allerede installeret. Kig nu i dine menuer. Et af disse 2 programmer er næsten standard i alle distributioner.

Det er slet ikke nødvendigt med lmme.
Avatar billede skunk Nybegynder
04. august 2003 - 06:26 #5
Hvilken dist bruger du?
Avatar billede mxs Nybegynder
04. august 2003 - 11:26 #6
Hey igen...
Jeg har Mandrake 9.1! Vil det sige at jeg kan installere GAIM eller Kopete og stadig ha min venneliste som fra Msn? NIce. Det er sgu det eneste jeg har brug for! Gider ikke det her Windows mere (Mega dejligt at have Linux faktisk ret dejligt!) Sjov at sidde og rode med og så kigger jeg også på C++, men jeg vil sa lige kigge på GAIM så!
Avatar billede mxs Nybegynder
04. august 2003 - 11:42 #7
Jeg har lige oprettet en profil via aim og sidder nu i gaim, men jeg kan ikke få min venneliste fra Msn Messenger ind (Tror nu heller ikke jeg kan da aim og Msn messenger konkurrere om hvem der kan have flest kunder) Men der må da være en måde!!!!
Avatar billede skunk Nybegynder
04. august 2003 - 12:41 #8
Du skal i Gaim vælge:
Værktøjer, Konti, og så tilføjer du bare ICQ MSN, Jabber, AIM, IRC, Yahoo, TOC mm. Den kan ALT !!!

Skal lige siges at jeg bruger RedHat/GNOME og Gaim er derfor den standard messenger.

Mandrake bruger vist KDE, og der er Kopete den standard messenger. Også her skal du tilføje de konti (icq, msn mm) som du behøver.
Avatar billede mxs Nybegynder
04. august 2003 - 13:00 #9
Jeg har kigget under Gaim: Værktøjer -> Konti
Men den eneste protokol jeg kan finde er ICQ/AIM og TOC? Er der noget jeg skal tilføje eller downloade?
Avatar billede skunk Nybegynder
04. august 2003 - 13:27 #10
hmm, du må have en ældre version. Så skal du vælge noget med udvidelsesmoduler, og udvide med msn_et_eller_andet.so
Så får du også mulighed for at vælge MNS under Konti.

Eller prøv at opdatere med denne Cooker rpm. ftp://ftp.rpmfind.net/linux/Mandrake-devel/cooker/i586/Mandrake/RPMS/gaim-0.64-3mdk.i586.rpm
Det er version 0.64 måske det vil hjælpe. Den nyeste jeg bruger i RedHat er ver. 0.66.
Avatar billede mxs Nybegynder
04. august 2003 - 13:45 #11
Den melder fejl ved Cooker rpm. Men hvor siger du at jeg kan downloade den udvidelsesmodul?
Avatar billede mxs Nybegynder
04. august 2003 - 13:56 #12
Fuck det er svært at finde det skide modul :( Har prøvet google, men jeg kan kun finde sider hvor folk fortæller om hvor nemt det er at finde og installere, men ikke selve linket :( Det kan jeg jo ikke bruge til noget...
Avatar billede mxs Nybegynder
04. august 2003 - 13:58 #13
Avatar billede mxs Nybegynder
04. august 2003 - 14:29 #14
Så virker det sgu skunk!!!!
Giv et svar så får du points!!!
Avatar billede skunk Nybegynder
04. august 2003 - 14:55 #15
Ja, for pokker. Jeg vidste ikke de selv lavede Mandrake rpms. Fint at det virker :-)
Avatar billede skunk Nybegynder
04. august 2003 - 14:56 #16
Forresten så kan jeg ikke lave andet end kommentarer, svar er ikke en mulighed. Underligt.??
Avatar billede mxs Nybegynder
04. august 2003 - 15:07 #17
Det er sgu rigtigt når men så overfører jeg det til dig om 60 minutter!! Skal ige sætte min mobil telefon sammen!!!
Avatar billede mxs Nybegynder
04. august 2003 - 15:16 #18
Hmm jeg kan ikke lige se at man kan overføre points.... Sorry m8 du har sgu fortjent de pts!!! Du skal nok få dem!
Avatar billede skunk Nybegynder
04. august 2003 - 17:19 #19
Slap af, points er ikke vigtigt. Det vigtigste er at nye Linuxbrugere får en positiv oplevelse med systemet. :-)