Avatar billede enforcer Nybegynder
13. december 2000 - 22:33 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Sims Livin\' it up

Jeg har problemer med \'Sims - Livin\' it up\'
Spillet går hele tiden ned og hopper ud på desktop\'en.
Jeg får disse error messages : Ddhelp has caused an error in GDI32.DLL. Ddhelp will now close.........Og........Ddhelp has caused an error in <unknown>. Ddhelp will now close.
Jeg køre med Windows ME og en 700 Mhz Athlon, ASUS motherboard og G-Force grafikkort(32 DDR ram). Jeg har i dag opdatere til directX V8....Dette hjalp intet?

Kan I hjælpe mig?*Smil*
Avatar billede intenz Novice
13. december 2000 - 22:52 #1
Jeg er ingen ekspert på området, men mit gæt ville være at der var tale om en fejl i DirectX, men det skriver du jo at du har ominstalleret det!
Prøv evt. at downloade de nyeste drivere til dit G-Force el. en evt. patch tin Sims - Livin\' it up
Avatar billede enforcer Nybegynder
13. december 2000 - 23:07 #2
Tak for forslaget. Jeg har dog gjort det forslåede. Jeg har ikke kunne finde en patch på EA\'s hjemmeside....Men kan det ikke tænkes at problemet ligget i Ddhelp?....Hvad så end det er?

Til Intenz.
Avatar billede okay Nybegynder
13. december 2000 - 23:10 #3
du mener fejlen er _Dbhelp.dll, _dbhelp.vxd sådan noget...ik
Avatar billede hobbez Nybegynder
13. december 2000 - 23:14 #4
Der er kommet en patch/update til version 1.1, men jeg kan ikke lige se at der er noget Sim\'s spil der hedder \"Livin\' it up\".

Men ellers kan den fås hér: http://thesims.ea.com/us/register/getfile_4.phtml?filename=patch1.exe

Se ellers på http://thesims.ea.com/us/

/Rob
Avatar billede enforcer Nybegynder
13. december 2000 - 23:23 #5
Til hobbez

Kender til den patch.......Dog er den ikke til \'Livin\' it up\'*smil*..Tak for forsøget
Avatar billede enforcer Nybegynder
13. december 2000 - 23:26 #6
Til okey

Højest tænkeligt...Men hvem ved med Windows?*Smil*
Det kan være en anden fejl der fremkalder en error i Ddhelp?
Avatar billede intenz Novice
14. december 2000 - 10:59 #7
Jeg mener at jeg har haft samme problem, og mener også at ddhelp = Direct Draw help
Som er en del af DirectX.

Sådan her kan du se om der er fejl i DirectX.
Gå ind i start menuen, vælg Kør.
Skriv Dxdiag.exe
Så kan du scolle rundt i menuerne og se om der er problemer med noget!
Avatar billede enforcer Nybegynder
14. december 2000 - 16:00 #8
Til intenz

Jeg har afprøvet dit udemærkede forslag, dog var der ingen fejl. Jeg syntes dog du tid kræver beløning, så jeg vil gerne tildele dig 100 points.
Hvis du kan fortælle mig hvordan jeg \'del-tildeler\' points?
Til jer andre!......Jeg tildeler stadigt 300 points til den der kan få løst mit problem.
Avatar billede enforcer Nybegynder
14. december 2000 - 16:02 #9
Jeg tildeler nu 400 points til den der løser mit problem.
Til intenz : Du får stadigt dine 100 points*smil*
Avatar billede morten_b Nybegynder
14. december 2000 - 17:30 #10
Prøv at lukke alle andre programmer ned, før du starter spillet. Jeg har flere gange været ude for problemer i spil, som stoppede hvis man sørgede for at der ikke kørte alt muligt shit i baggrunden!

Brug evt. Ctrl-Alt-Delete og luk alt pånær explorer og systray.

Hvis den så ikke går ned længere kan du åbne programmerne et efter et indtil Sims crasher.
Avatar billede enforcer Nybegynder
14. december 2000 - 18:36 #11
Til Morten

Dette har jeg prøvet, det virker ikke? Jeg takker dog for dit forslag. 100 points til dig hvis du kan fortælle mig hvad systray og Tsystray er og gør ved styresystemet*Smil*
Avatar billede enforcer Nybegynder
14. december 2000 - 18:39 #12
Til intenz
Jeg opretter et spørgsmål til dig så du kan få dine 100 points.

Avatar billede teknik Juniormester
08. marts 2001 - 21:32 #13
Hvis det kun er i det ene spil du oplever problemet, - ja så er problemet jo 98% sikkert en fejl i selve spillet.
Prøv at slette spillet, og så lægge det ind påny.

Kør evt. en Virus scanner

mvh :-)
Teknik
Avatar billede jezz Nybegynder
04. april 2001 - 15:15 #14
prøv denne side
http://www.gamecopyworld.com/
der finder du updates til the sims aller 3 udgaver trainer, sencur fjerner til menneskerne, information om hvordan du kan spille spillet uden at have cd\'en i osv.
ellers prøv den patch som spillet selv har lagt ind under dit sims program mappe
ellers prøv www.thesims.com men hav din serielkode parat for det kræver siden fær du kan kommer der ind

Held og lykke
Avatar billede jezz Nybegynder
04. april 2001 - 15:17 #15
ups samme adresse som hobezz
Avatar billede enforcer Nybegynder
06. april 2001 - 03:37 #16
Tak for svar, men er forsøgt*Smil*

mvh

Enforcer
Avatar billede enforcer Nybegynder
06. april 2001 - 03:39 #17
gad godt vide hvilken betydning filen GDI32.DLL. har?

Mvh

Enforcer
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
06. april 2001 - 03:52 #18
mener at det er graphical device interface ....
har du ændret på hardwaren ....isat ny harddisk cdrom eller lign??
havde lignende prob. og det eneste jeg havde \"glemt\" var at fortælle bios om ændringen...
Avatar billede teknik Juniormester
06. april 2001 - 17:37 #19
>>enforcer ikke til selve spm., men til kommentaren 14/12 2000 18:36:45
\"Systray\" er den lille firkant nederst til højre på værktøjslinien...
hvor bla. klokken vises
Det er egentlig blot et \"miniature\" vindue, som er en integreret del af windows.

\"Tsystray\" lyder som et program der lægger sig aktivt i hukommlesen, med en genvej i systray..
Som fx. \"ICQ net detect\"
prøv at trykke ctrl-alt-del og afslutte Tsystray...så forsvinder der sikkert ét ikon fra systray.
og du kan se hvilket program det drejer sig om.
Hvis du forsøgsvis aflutter systray, så vil du også kunne se, at hele det lille vindue med genveje forsvinder.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
06. april 2001 - 17:44 #20
mht. selve spm., så er ddhelp 98% sikkert en forkortelse for directdraw help.

Hvorfor Sim\'s kalder denne funktion er der nok ikke nogen som ved.

Ved lignende \"mystiske\" problemer med andre spil, der har det ofte hjulpet at

1. Opgradere Sine bundkorts drivere...specielt ved VIA chipsæt, med VIA 4-i-1 driveren.
2. Veksle mellem den originale driver fra grafikkortsproducenten, og Nvidias Detonator.
Ved problemer, så er kortproducentens typisk at foretrække.
...reinstallere directX har du jo prøvet.

Det er selvfølgelig et forsøg værd.
Men skal du ha\' links til disse, så har vi brug for data, dvs:
Producent og type (og evt. driverversion) for både bundkort og grafikkort.

Min \"tro\" går dog i dette tilfælde på at fejlen ligger i selve spillet,
så mine odds for at driveropdateringer vil løse problemet er under 30%,
- mens en afinstallation/reinstallation Evt. fra en anden \"Kilde\" ligger oppe på odds 50%+

mvh :-)
Teknik
Avatar billede okay Nybegynder
21. april 2001 - 17:12 #21
fordi du har ik orginal cdromeren.. !!!....
Avatar billede jezz Nybegynder
03. maj 2001 - 09:40 #22
hvad directx version køre du med? prøv evt. 8.0a med indeo, eller prøv at fjerne din directx med directx buster 1,3 og geninstaller den, hvad grafikkort køre du med F.eks (asus, matrox osv.)??
Avatar billede jezz Nybegynder
03. maj 2001 - 09:52 #23
er det fordi du har sat den til at lave win auto update, og den skal tilslutte automatisk?? hvis det er det så slå funktionen fra :-)
Avatar billede enforcer Nybegynder
07. juni 2001 - 09:45 #24
Jeg takker for alle svarene, men intet virker?
Teknik : Damn!...Du forsøgte virkeligt, jeg takker for din tid...500 points til dig!
Jezz : Det samme kan jeg sige til dig. Tak for forsøget og din tid.
Okay : Nej desværre!....faktisk ville jeg være et gladere menneske om jeg ikke havde betalt ca. 600 kr for et spil og dertil hørende update. Det skal da også siges at jeg nok ikke lige er den der ligger inde med stafbart matriale...get it?*B*

Jeg lukker og slukker dette spørgsmål. Mange tak til jer hjælpsomme mennesker.

Mvh.

Enforcer
Avatar billede enforcer Nybegynder
07. juni 2001 - 09:48 #25
Gik lidt kluder i det, men I fik vist jeres points alligevel?
Avatar billede enforcer Nybegynder
07. juni 2001 - 09:48 #26
Jezz : 400 points til dig
Avatar billede jezz Nybegynder
09. november 2001 - 09:10 #27
mange tak :-)
Avatar billede teknik Juniormester
09. november 2001 - 18:08 #28
Samme her :-))